loading...

معرفی ابزارهای صنعتی

بازدید : 421
جمعه 10 مرداد 1399 زمان : 14:43


لوله کاروگیت

لوله کاروگیت با اسم هایی همچون لوله پلی اتیلن فاضلابی ، لوله پلی اتیلن دوجداره ، لوله فاضلابی شیار دار ، لوله آکاردئونی فاضلاب و در بین عوام لوله کالوگیت یکی از انواع لوله های پلی اتیلنی و یا پلی پروپیلنی است با ظاهری شیار دار یا کنگره دار و سطح داخلی صیقلی و صاف که در سایزهای 110 میلیمتر تا 4000 میلیمتر تولید و بمنظور جمع آوری و انتقال فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ بیرون لوله کاروگیت سیاه رنگ و رنگ داخلی آن زرد و یا آبی رنگ است.



جهت استعلام قیمت روز لوله کاروگیت و دارای کاربردهای جمع آوری و انتقال فاضلاب ، انتقال آب ، پلسازی ، ارزان قیمت جهت انتقال آب استخرهای ماهی ، ایجاد داکت های انتقال بخار و ونت های هوا ، شوتینگ زباله ، ساخت مخزن کاروگیت و سپتیک تانک پلی اتیلن و ... ابتدا ضروری است انواع لوله های کاروگیت دار قابل تولید و سایزهای مختلف این نوع خاص از لوله های دوجداره پلی اتیلنی و در نهایت نحوه تعیین میزان مقاومت مکانیکی مورد نیاز لوله پلی اتیلن فاضلابی برای شما تشریح گردد.

هدف از تولید لوله کاروگیت

هدف از تولید لوله کاروگیت افزایش مقاومت مکانیکی ، استاتیکی و سفتی حلقوی (Ring Stiffness) و در مقابل کاهش زبری نسبی درون لوله فاضلاب می باشد . با توجه به اینکه جریان فاضلاب حاوی مواد جامد می باشد ، کاهش زبری نسبی لوله کاروگیت باعث کاهش رسوب گذاری جریان فاضلاب می گردد که این امر به نوبه خود منجر به کاهش خطر گرفتگی و هزینه های نگهداری شبکه جمع آوری فاضلاب می گردد .

لوله فاضلاب دوجداره قابلیت تحمل فشارهای داخلی را نداشته (حداکثر 1.5 بار) و به عنوان یک کانال زیرزمینی استفاده میشوند که برای شبکه های ثقلی طراحی شده است . سطح بیرونی آن حلقه به حلقه می باشد. لوله دوجداره پلی اتیلنی کاروگیت دار دارای استحکام زیادی بوده و تمام فشارهای زیرسطحی و بارهای مرده و زنده وارده از سطح و زیر لاستیک ماشین های در حال تردد را تحمل میکند .

لوله پلیکا و لوله کاروگیت هر دو بعنوان لوله های فاضلابی شناخته می شوند تفاوت اصلی آنها در این است که لوله پلیکا بمنظور انتقال فاضلاب درون ساختمان و در مواردی نادر بیرون ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و بر عکس لوله های دوجداره کاروگیتی برای جمع آوری و انتقال فاضلاب درون محوطه استفاده می شود و در مواردی نادر درون ساختمان کاربرد دارند.

کارخانه ناب زیست تنها شرکت با قابلیت تولید لوله کاروگیت تا سایز 4 مترمعادل 4000 میلیمتر در خاورمیانه می باشد . در هر دو موضوع کیفیت و قیمت ما به شما اطمینان می دهیم که در عالی ترین درجه خود قرار دارند . پس با خیال راحت با کارخانه ناب زیست تماس بگیرید و با کارشناسان ما گفتگو نمایید. حتی شما می توانید با هماهنگی از کارخانه بازدید کنید و از نزدیک شاهد تولیدات با کیفیت خط های تولید دورسباخ آلمانی هلدینگ برتر باشید .


لوله کاروگیت چیست؟

یکی از انواع لوله های پلی اتیلنی است که شامل دو جداره بیرونی با ظاهر موجدار مارپیچ (شیاردار) یا حلقه حلقه و لایه داخلی صاف و صیقلی و در اکثر موارد زرد رنگ می باشد و برای انتقال فاضلاب و سیالات اسیدی و قلیایی ، شبکه های جمع آوری فاضلاب ، شبکه های آبرسانی در مزارع و پسابهای صنعتی ، پل سازی و بسیاری از کاربردهای دیگر استفاده می شود.

لایه درون لوله های کاروگیت اغلب به رنگ آبی و یا زرد دیده می شود چرا که بهنگام ویدئومتری و تست اوالیتی یا نشت این رنگ ها به بازدید کننده یا بازرس کمک می کنند.

لوله کاروگیت بعنوان پرکاربردترین لوله جهت جمع آوری و انتقال فاضلاب در ایران و سایر نقاط جهان مورد استفاده قرار می گیرد.


استاندارد جهانی بر تولید با مقاومت مکانیکی بین 16 تا 31.5 کیلونیوتن بر مترمربع تاکید میکند. استاندارد ایران برای مصارف فاضلابی بهیچ عنوان هیچ لوله ای بجز 31.5 کیلونیوتن را تائید نمی نماید لذا در ایران لوله فاضلاب کاروگیت استاندارد به لوله ای گفته می شود که 31.5 کیلونیوتن بر مترمربع مقاومت مکانیکی داشته باشد.

تمامی بازرسین ساتکاب و وزارت نیرو تاکید دارند مقاومت مکانیکی لوله های کاروگیت دار تولیدی هر شرکتی در مرحله اول باید دارای sn=8 باشد . سپس این بازرسین به سراغ سایر تست ها خواهند رفت .

لایه صاف داخلی لوله های تولیدی این شرکت از ‌ضخامت لازم جهت امکان استفاده از سیستم تحت فشار شستشوی لوله (Water Jet) برخوردار بوده و داخل لوله ها کاملا صاف و دارای پوشش زرد رنگ میباشد.

در این قسمت می توانید لیست قیمت بروز لوله کاروگیت را مشاهده کنید و در صورت تمایل به خرید و کسب اطلاعات بیشتر با کارخانه ناب زیست واقع در قزوین تماس بگیرید . محاسبه قیمت لوله کاروگیت همچون سایر محصولاتی که در کارخانه های دیگر تولید می شود از یک قانون تبعیت می کند :

قیمت لوله کاروگیت = وزن هر متر لوله مورد درخواست (پارامتری وابسته به تکنولوژی تولید می باشد) * قیمت هر کیلو پلی اتیلن گرید 100 یا 80 (پارامتری وابسته به مقدار سهمیه کارخانجات تولید کننده می باشد) + سود کارخانه تولید کننده لوله کروگیت (حدودا 25%) + سرانه قیمت سرشکن شده کوپلر + سرانه قیمت واشر سرشکن شده در هر متر لوله + هزینه های حمل و نقل لوله ها (پارامتری وابسته به نزدیکی کارخانه تولید کننده به محل اجرای پروژه)

لیست قیمت لوله کاروگیت بر اساس میزان خاکی که قرار است تحمل کند (میزان فشاری که می بایست توسط لوله کروگیت بصورت مرده تحمل شود)، سایز و متراژی که توسط خریدار لوله کاروگیت سفارش گذاشته می شود دارای قیمت های متفاوتی است.

هزینه حمل در قیمت لوله فاضلاب پلی اتیلن بسیار موثر است.

به فرض مثال کارخانه لوله کاروگیت در بندرعباس بسیار سخت است که بتواند با کارخانه این نوع لوله ها در مشهد رقابت کند چرا که داخل این مدل لوله ها خالی بوده و هزینه حمل بقدری زیاد است می بایست حتما تولید کننده لوله کاروگیت بومی پیدا نمود. بطور مثال هزینه بار یک تریلی لوله کاروگیت ازشیراز تا مشهد که تنها می تواند 12 متر لوله 1800 بارگیری کند معادل 7 میلیون تومان می باشد . سرشکن کردن این هزینه حمل روی قیمت خود لوله مساوی است با 10 درصد افزایش قیمت لوله ها.

در حالت کلی قیمت لوله کاروگیت از17 هزارتومان در هر متر آغاز و تا 8 میلیون و 800 هزار تومان تا سایز 3000 میلیمتر ادامه دارد.

البته همانطور که عرض شد قیمت روز لوله کروگیت بستگی به عوامل زیادی دارد.

ذیلا لیست قیمت بروز لوله کاروگیت در تمامی سایز خدمت شما ارائه می شود.

فرض اصلی این قیمت ها مواد هر تن 12 هزار تومان و وجود بازرسی سطح یک می باشد.

قیمت لوله کاروگیت 110 میلیمتر با دهانه داخلی 11 سانتی متر و قطر بیرونی 121 میلیمتر از قیمت 20 هزار تومان آغاز تا 35 هزار تومان ادامه دارد . وزن لوله مذکور در هر متر معادل 1 کیلوگرم می باشد . لایه زرد داخلی درون لوله کاروگیت 110 یا 100 چیز مهمی نیست چرا که علنا ویدئو متری درون این لوله امکان پذیر نمی باشد.

در کوچه ها و پس کوچه ها و بن بست ها از این لوله بمنظور جمع آوری و هدایت فاضلاب استفاده می شود . برخی از شرکت ها از این لوله ها بمنظور غلاف کابل ها و سیم های مخابراتی استفاده می نماید از این رو به این لوله ها لوله کاروگیت مخابراتی نیز گفته می شود .

قیمت لوله کاروگیت 250 با ورن هر متر 3.6 کیلو با هزینه کوپلر و واشر هر متر 49 هزار تومان

قیمت لوله کاروگیت 315 میمیلمتر به ازای هر متر 82000 تومان بهمراه اتصالات مریوطه اعم از کوپلر و یک عدد واشر EPDM - بمنظور استعلام قیمت کوپلر و واشر لوله کاروگیت بصورت مجزا می توانید با شماره های شرکت تماس بگیرید. لوله 315 کاروگیت در دو مقاومت 31.5 و 16 تولید می شود و در صورت تولید کمتر از این سفتی حلقوی در اولین ریزش خاک روی آن دچار شکست خواهد شد. البته استاندارد ایران اجازه تولید لوله کروگیت 315 با سفتی حلقوی 16 معادل sn=4 را نمی دهد و در صورت مشاهده کارخانه تولید کننده را قطعا جریمه خواهد نمود مر اینکه استفاده بجز انتقال فاضلاب داشته باشد همچون غلاف شیر برقی ، جوی های آبرو ، داکت ها و ونت های هوا و ...

قیمت لوله کاروگیت 600 معادل 60 سانتیمتر در مقاومت مکانیکی 31.5 با وزن هر متر 20 کیلو با کوپلر و واشر در این مقطع زمانی 275.000 تومان با سرشکن نمودن هزینه کوپلر و واشر با بهترین کیفیت و دارای تائیدیه بازرسی ساتکاب و یا یکی از شرکت های بازرسی مورد تائید وزارت نیرو

از لوله کاروگیت ارزان قیمت سایز 600 در ساخت منهول های آدم رو ، جوی های آب ، قالب سازی ، تولید شوتینگ های زباله و ... می توان استفاده نمود . بمنظور استعلام قیمت لوله کاروگیت ارزان با همکاران ما در شرکت هلدینگ برتر تماس بگیرید.

قیمت لوله کاروگیت 800 میلیمتر با مقاومت مکانیکی 31.5 کیلونیوتن بر متر مربع به ازای هر متر 504 هزار تومان و وزن هر متر بدون احتساب کوپلر و واشر 36 کیلو گرم . لوله سبک این سایز می تواند در ساخت ایستگاه های پمپاژ ، مقاوم سازی بدنه های چاه ، منهول دسترسی به درون کانالها و تاسیسات زیر زمینی و استفاده بصورت قالب در پل سازی استفاده شود . امکان نصب نردبان درون لوله کاروگیت ارزان ناب زیست وجود دارد . بمنظور مشورت در این مورد و برخورداری از تجربیات و دانش همکاران ما در شرکت ناب زیست و استعلام قیمت لوله کاروگیت 800 هم کانون با شماره قرار گرفته در صفحه تماس با ما تماس بگیرید.

قیمت لوله فاضلابی سایز 1000 میلیمتر با وزن هر متر حدودا 65 کیلوگرم با فی هر متر با کوپلر و واشر 946 هزار تومان . در صورت استفاده از این سایز لوله در ساخت منهول و مخازن سپتیک و ایستگاه های پمپاژ می توان وزن را تا 50 کیلو در هر متر کاهش داد و قیمت تا 700.000 تومان کاهش خواهد یافت. برای استعلام قیمت و مشورت در این زمینه با همکاران ما تماس بگیرید.

قیمت لوله کاروگیت 1200 هر متر 1.150.000 تومان که قابلیت دارد بصروت اکستروژن و یا الکترو فیوژن به لوله های هم سایز خود متصل شود.

در این سایز لوله می توان از کوپلر واشر نیز جهت اتصال دو لوله به هم استفاده نمود ولی با توجه به بزرگ بودن قطر لوله فاضلاب و امکان از آب بندی خارج شدن بدلیل بالا بودن دبی فاضلاب در حال انتقال اصولا حتی بعد از استفاده از کوپلر و واشر منطقی است سر لوله های کاروگیتی به هم جوش بخورد.

قیمت لوله کاروگیت دار 1400 میلیمتر در صورت تولید به صورت استاندارد با مقاومت 31.5 کیلونیوتن بر مترمربع دارای وزن هر متر 128 کیلو معادل 17.920.000 ریال و در صورت تولید با مقاومت 16 کیلونیوتن بر مترمربع دارای وزن هر متر طول 105 کیلو معادل 14.700.000 ریال می باشد .

همچنین در صورت نیاز به تولید لوله پلی اتیلن 1400 کاروگیت دار ارزان می توان این لوله را با مقاومت 8 کیلو نیوتن هم تولید نمود که در این صورت قیمت به حدود 12 میلیون ریال در هر متر کاهش یافته و مصرف این نوه لوله ها در ساخت مخازن نگهداری اسید و سپتیک تانک کاروگیت می باشد

قیمت لوله فاضلاب کاروگیتی 1800 میلیمتر به ازای هر متر 3.000.000 تومان

قیمت لوله پلی اتیلن کاروگیتی سایز 3000 میلیمتر با وزن هر متر 505 کیلو و قیمت هر متر 6.560.000 تومان

و این لیست قیمت بروز لوله کاروگیت بود که هر روز این قسمت آپدیت و بروزرسانی میشود تا شما مشتریان عزیز در برآورد هزینه های پروژه هایی که از آن لوله کاروگیت استفاده میکنید برآورد قیمت داشته باشید .


مشخصات فنی مواد اولیه مورد استفاد در تولید لوله کاروگیت

بمنظور اینکه شرکت های بازرسی بتوانند لوله های شما را تائید نمایند و مجوز حمل صادر شود مواد اولیه پلی اتیلنی می بایست توسط بازرس بهنگام ورود به کارخانه تائید و در انبار کارخانه پلمپ گردد . مضخصات فنی این مواد ذیلا تشریح گردیده است .

بعلت اینکه می‌بایستی در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید مقاوم گردد بایستی از پایدارکننده های نوری به صورت مستربچ استفاده کرد از متداول ترین آنها می‌توان به دوده (Carboon Black) اشاره کرد .
جهت کارایی مناسب می‌بایستی میزان آن بین 2% تا 2.5% باشد که در صورت استفاده از مستربچ مطابق استاندارد EN13476 و DIN16961 می‌توان میزان آن را تا 1.5% کاهش داد .
رنگ لایه خارجی می‌تواند سیاه , نارنجی متمایل به قهوه ای و یا خاکستری باشد . فقط این نکته اساسی مورد نظر است که در صورت استفاده از رنگهای دیگر غیر از سیاه می‌بایستی پایدار کننده مناسب در برابر نور خورشید را به ان اضافه کرد .


استفاده از مستربچ زرد در جوش بیرون لوله کاروگیت بهمراه پایدار کننده مناسب نوری ، خاص این شرکت بوده که باعث ایجاد کیفیت مناسب در محصول می شود .
بر اساس نتایج آزمون بدست آمده در خصوص 3 حالت از تولید ، لوله کاروگیت تولید شده با استفاده از مستربچ خاص این شرکت به همراه رنگ دانه زرد و پایدار کننده خاص UV پس از 24 ساعت آزمون در فضای باز , کمترین میزان تغییر فرم را از خود نشان داده است.


نوع پلی اتیلن پایه مورد استفاده این شرکت در تولید لایه‌های داخلی و خارجی لوله‌ دوجداره کاروگیت از مواد PE 80 یا PE100 با شاخص جریان MFI یکسان و در محدوده رواداری استاندارد گونه‌های مناسب پلی اتیلن pipegrade برای تولید می باشد:


مواد اولیه مصرفی برای لایه های خارجی و داخلی لوله کاروگیت مطابق با مفاد استاندارد ISIRI7174 میباشد.
مواد اولیه مورد استفاده در لوله پلی اتیلن فاضلاب به جز فرآیند تولید گرانول و یا پودر نبایستی تحت هیچ فرآیند دیگری قرار نگرفته و علاوه براین هیچگونه مواد بازیافتی به آن اضافه نشده باشد.
الزاما برای مواد غیر مشکی مورد استفاده در لایه داخلی بایستی 4/0 درصد ماده مناسب ضد اشعه فرابنفش Anti uv مورد استفاده قرار می گیرد.
از هیچگونه مواد پرکننده معدنی در مواد اولیه مصرفی جهت تولید لایه های داخلی و خارجی لوله های دوجداره فاضلابی استفاده نمی شود.
HDPE یک ماده چند منظوره است و بدلیل خواص فیزیکی منحصر بفرد قابل استفاده در تاسیسات زیرزمینی می باشد.
لوله های HDPE دارای وزن سبک بوده و حمل نقل و نصب آنها آسان و کم هزینه است.



سایر مزایای لوله های پلی اتیلنی دوجداره کاروگیت

- HDPE شکننده نیست و بنابراین حساسیت خاصی در مقابل سوراخ شدن ناشی از حمل و نصب ندارد.

بعد از تولید لوله کاروگیت ، بدلیل دارا بودن سطح صاف، در مقابل خوردگی، سایش و خوردگی شیمیایی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. سطح صاف باعث ایجاد خواص جریان بی نظیر می گردد. لوله های HDPE از نظر ساختمانی محکم و قادر به تحمل بارگذاری زیادی هستند.

HDPE در مقابل فشار مقاوم است. این خاصیت باعث ایجاد مزیتهای بسیار زیاد آن جهت استفاده در سازه های زیرزمینی می گردد. به محض وارد شدن فشار، لوله HDPE آن را به خاک دور و بر خودش منتقل می کند. این خاصیت به لوله های دوجداره فاضلابی اجازه می دهد که فشار نقطه ای وارده را منتقل نماید. تحمل فشار ممکن است به مرور زمان باعث تغییر شکل لوله و تطابق با شرایط بار وارده گردد. این تغییر شکل باعث استحکام ساختمانی در طول زمان می گردد.

کاروگیت بهترین ساختار جهت انتقال ثقلی جریان و یا جریان با ارتفاع کم می باشد.

سازندگان مختلف بر حسب شکل لوله و شرایط پروژه، روشهای مختلف اتصال لوله ها را پیشنهاد می دهند.

کوپلرها همراه یا بدون واشر، دور لوله پیچیده شده و با حفاظ پلاستیکی محکم می شوند. برای جریان ثقلی، آب بندی کم فشار کفایت می کند و تجربه ای در زمینه چکه کردن گزارش نشده است. اتصالات تحت فشار 10.8 یا 5 psi مطابق استاندارد ASTMD 3212 تست می شوند.

هرچند استفاده از HDPE کاروگیت شده متنوع است ولی بیشترین استفاده آن در جریانهای ثقلی منابع آبی و فاضلابی می باشد.
مشخصات فنی لوله کاروگیت ناب زیست

لوله تولیدی شرکت هلدینگ برتر بعنوان محصول نهایی خط های تولید جهت استفاده در بخش های مختلف شبکه های جمع آوری و انتقال فاضلاب و اگوی های شهری دارای تائیدیه و استانداردهای بسیاری می باشند که ذیلا به برخی از آنها اشاره می نمائیم . یکی از مهمترین پروانه ها و استانداردهایی که شرکت های تولید کننده لوله های PE با دیواره ساختمند و سطح بیرونی غیر صاف می بایست حتما داشته باشند استاندارد شماره 3-9116 می باشد که به توان تولید کارخانه در قطرهای بیش از 1400 متر و تحت نظارت اداره استاندارد ایران دارد .



سایر مشخصات فنی لوله های دوجداره پلی اتیلن تولیدی ناب زیست عبارتند از :

مشخصات فنی و کیفیت لوله کاروگیت تولیدی این شرکت با استاندارد DIN16961 2 (مربوط به کنترل ابعاد و مقاومت حلقوی لوله) و EN13476 (سایر آزمون های مربوط به مشخصات کیفیت محصول) مطابقت دارد.
حداقل مقاومت حلقوی (Ring Stiffness) برای لوله پلی اتیلن دوجداره تولیدی گروه صنعتی ناب براساس استاندارد DIN16961 2 حداقل معادل SR24=31/5 KN/M2 می باشد.
نوع و کیفیت اتصالات مورد نیاز برای لوله‌ های کاروگیتی تولیدی ناب زیست الزاما مطابق با معیارهای فنی ارائه شده دراستانداردهای DIN16961 2, EN13476, ASTM 849 می باشد.
سطوح داخلی و خارجی لوله و اتصالات کاروگیت باید صاف و تمیزبوده و نباید هیچ گونه شیار و تاول و سوراخ و یا هر گونه ناهمگونی دیگری درآن مشاهده گردد.
لایه صاف داخلی لوله کاروگیت این شرکت از ‌ضخامت لازم جهت امکان استفاده از سیستم تحت فشار شستشوی لوله (Water Jet) برخوردار بوده و داخل لوله ها کاملا صاف و دارای پوشش زرد رنگ میباشد.
لوله های کاروگیت بسته به نوع سطح، خاک و فشار وارده به سه دسته 16 و 31.5 و 64 کیلو نیوتنی تقسیم بندی می شوند.
دارای تنوع اندازه از سایز 110 تا 3500 میلیمتر بوده و بر اساس استانداردهای DIN16961 و EN13476 و ISR9116 تولید می گردند.

برای خرید انواع لوله کاروگیت از شرکت هلدینگ برتر لطفا وارد لینک زیر شوید:

https://holding-bartar.com/product/cat/220.html


لوله کاروگیت

لوله کاروگیت با اسم هایی همچون لوله پلی اتیلن فاضلابی ، لوله پلی اتیلن دوجداره ، لوله فاضلابی شیار دار ، لوله آکاردئونی فاضلاب و در بین عوام لوله کالوگیت یکی از انواع لوله های پلی اتیلنی و یا پلی پروپیلنی است با ظاهری شیار دار یا کنگره دار و سطح داخلی صیقلی و صاف که در سایزهای 110 میلیمتر تا 4000 میلیمتر تولید و بمنظور جمع آوری و انتقال فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ بیرون لوله کاروگیت سیاه رنگ و رنگ داخلی آن زرد و یا آبی رنگ است.



جهت استعلام قیمت روز لوله کاروگیت و دارای کاربردهای جمع آوری و انتقال فاضلاب ، انتقال آب ، پلسازی ، ارزان قیمت جهت انتقال آب استخرهای ماهی ، ایجاد داکت های انتقال بخار و ونت های هوا ، شوتینگ زباله ، ساخت مخزن کاروگیت و سپتیک تانک پلی اتیلن و ... ابتدا ضروری است انواع لوله های کاروگیت دار قابل تولید و سایزهای مختلف این نوع خاص از لوله های دوجداره پلی اتیلنی و در نهایت نحوه تعیین میزان مقاومت مکانیکی مورد نیاز لوله پلی اتیلن فاضلابی برای شما تشریح گردد.

هدف از تولید لوله کاروگیت

هدف از تولید لوله کاروگیت افزایش مقاومت مکانیکی ، استاتیکی و سفتی حلقوی (Ring Stiffness) و در مقابل کاهش زبری نسبی درون لوله فاضلاب می باشد . با توجه به اینکه جریان فاضلاب حاوی مواد جامد می باشد ، کاهش زبری نسبی لوله کاروگیت باعث کاهش رسوب گذاری جریان فاضلاب می گردد که این امر به نوبه خود منجر به کاهش خطر گرفتگی و هزینه های نگهداری شبکه جمع آوری فاضلاب می گردد .

لوله فاضلاب دوجداره قابلیت تحمل فشارهای داخلی را نداشته (حداکثر 1.5 بار) و به عنوان یک کانال زیرزمینی استفاده میشوند که برای شبکه های ثقلی طراحی شده است . سطح بیرونی آن حلقه به حلقه می باشد. لوله دوجداره پلی اتیلنی کاروگیت دار دارای استحکام زیادی بوده و تمام فشارهای زیرسطحی و بارهای مرده و زنده وارده از سطح و زیر لاستیک ماشین های در حال تردد را تحمل میکند .

لوله پلیکا و لوله کاروگیت هر دو بعنوان لوله های فاضلابی شناخته می شوند تفاوت اصلی آنها در این است که لوله پلیکا بمنظور انتقال فاضلاب درون ساختمان و در مواردی نادر بیرون ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و بر عکس لوله های دوجداره کاروگیتی برای جمع آوری و انتقال فاضلاب درون محوطه استفاده می شود و در مواردی نادر درون ساختمان کاربرد دارند.

کارخانه ناب زیست تنها شرکت با قابلیت تولید لوله کاروگیت تا سایز 4 مترمعادل 4000 میلیمتر در خاورمیانه می باشد . در هر دو موضوع کیفیت و قیمت ما به شما اطمینان می دهیم که در عالی ترین درجه خود قرار دارند . پس با خیال راحت با کارخانه ناب زیست تماس بگیرید و با کارشناسان ما گفتگو نمایید. حتی شما می توانید با هماهنگی از کارخانه بازدید کنید و از نزدیک شاهد تولیدات با کیفیت خط های تولید دورسباخ آلمانی هلدینگ برتر باشید .


لوله کاروگیت چیست؟

یکی از انواع لوله های پلی اتیلنی است که شامل دو جداره بیرونی با ظاهر موجدار مارپیچ (شیاردار) یا حلقه حلقه و لایه داخلی صاف و صیقلی و در اکثر موارد زرد رنگ می باشد و برای انتقال فاضلاب و سیالات اسیدی و قلیایی ، شبکه های جمع آوری فاضلاب ، شبکه های آبرسانی در مزارع و پسابهای صنعتی ، پل سازی و بسیاری از کاربردهای دیگر استفاده می شود.

لایه درون لوله های کاروگیت اغلب به رنگ آبی و یا زرد دیده می شود چرا که بهنگام ویدئومتری و تست اوالیتی یا نشت این رنگ ها به بازدید کننده یا بازرس کمک می کنند.

لوله کاروگیت بعنوان پرکاربردترین لوله جهت جمع آوری و انتقال فاضلاب در ایران و سایر نقاط جهان مورد استفاده قرار می گیرد.


استاندارد جهانی بر تولید با مقاومت مکانیکی بین 16 تا 31.5 کیلونیوتن بر مترمربع تاکید میکند. استاندارد ایران برای مصارف فاضلابی بهیچ عنوان هیچ لوله ای بجز 31.5 کیلونیوتن را تائید نمی نماید لذا در ایران لوله فاضلاب کاروگیت استاندارد به لوله ای گفته می شود که 31.5 کیلونیوتن بر مترمربع مقاومت مکانیکی داشته باشد.

تمامی بازرسین ساتکاب و وزارت نیرو تاکید دارند مقاومت مکانیکی لوله های کاروگیت دار تولیدی هر شرکتی در مرحله اول باید دارای sn=8 باشد . سپس این بازرسین به سراغ سایر تست ها خواهند رفت .

لایه صاف داخلی لوله های تولیدی این شرکت از ‌ضخامت لازم جهت امکان استفاده از سیستم تحت فشار شستشوی لوله (Water Jet) برخوردار بوده و داخل لوله ها کاملا صاف و دارای پوشش زرد رنگ میباشد.

در این قسمت می توانید لیست قیمت بروز لوله کاروگیت را مشاهده کنید و در صورت تمایل به خرید و کسب اطلاعات بیشتر با کارخانه ناب زیست واقع در قزوین تماس بگیرید . محاسبه قیمت لوله کاروگیت همچون سایر محصولاتی که در کارخانه های دیگر تولید می شود از یک قانون تبعیت می کند :

قیمت لوله کاروگیت = وزن هر متر لوله مورد درخواست (پارامتری وابسته به تکنولوژی تولید می باشد) * قیمت هر کیلو پلی اتیلن گرید 100 یا 80 (پارامتری وابسته به مقدار سهمیه کارخانجات تولید کننده می باشد) + سود کارخانه تولید کننده لوله کروگیت (حدودا 25%) + سرانه قیمت سرشکن شده کوپلر + سرانه قیمت واشر سرشکن شده در هر متر لوله + هزینه های حمل و نقل لوله ها (پارامتری وابسته به نزدیکی کارخانه تولید کننده به محل اجرای پروژه)

لیست قیمت لوله کاروگیت بر اساس میزان خاکی که قرار است تحمل کند (میزان فشاری که می بایست توسط لوله کروگیت بصورت مرده تحمل شود)، سایز و متراژی که توسط خریدار لوله کاروگیت سفارش گذاشته می شود دارای قیمت های متفاوتی است.

هزینه حمل در قیمت لوله فاضلاب پلی اتیلن بسیار موثر است.

به فرض مثال کارخانه لوله کاروگیت در بندرعباس بسیار سخت است که بتواند با کارخانه این نوع لوله ها در مشهد رقابت کند چرا که داخل این مدل لوله ها خالی بوده و هزینه حمل بقدری زیاد است می بایست حتما تولید کننده لوله کاروگیت بومی پیدا نمود. بطور مثال هزینه بار یک تریلی لوله کاروگیت ازشیراز تا مشهد که تنها می تواند 12 متر لوله 1800 بارگیری کند معادل 7 میلیون تومان می باشد . سرشکن کردن این هزینه حمل روی قیمت خود لوله مساوی است با 10 درصد افزایش قیمت لوله ها.

در حالت کلی قیمت لوله کاروگیت از17 هزارتومان در هر متر آغاز و تا 8 میلیون و 800 هزار تومان تا سایز 3000 میلیمتر ادامه دارد.

البته همانطور که عرض شد قیمت روز لوله کروگیت بستگی به عوامل زیادی دارد.

ذیلا لیست قیمت بروز لوله کاروگیت در تمامی سایز خدمت شما ارائه می شود.

فرض اصلی این قیمت ها مواد هر تن 12 هزار تومان و وجود بازرسی سطح یک می باشد.

قیمت لوله کاروگیت 110 میلیمتر با دهانه داخلی 11 سانتی متر و قطر بیرونی 121 میلیمتر از قیمت 20 هزار تومان آغاز تا 35 هزار تومان ادامه دارد . وزن لوله مذکور در هر متر معادل 1 کیلوگرم می باشد . لایه زرد داخلی درون لوله کاروگیت 110 یا 100 چیز مهمی نیست چرا که علنا ویدئو متری درون این لوله امکان پذیر نمی باشد.

در کوچه ها و پس کوچه ها و بن بست ها از این لوله بمنظور جمع آوری و هدایت فاضلاب استفاده می شود . برخی از شرکت ها از این لوله ها بمنظور غلاف کابل ها و سیم های مخابراتی استفاده می نماید از این رو به این لوله ها لوله کاروگیت مخابراتی نیز گفته می شود .

قیمت لوله کاروگیت 250 با ورن هر متر 3.6 کیلو با هزینه کوپلر و واشر هر متر 49 هزار تومان

قیمت لوله کاروگیت 315 میمیلمتر به ازای هر متر 82000 تومان بهمراه اتصالات مریوطه اعم از کوپلر و یک عدد واشر EPDM - بمنظور استعلام قیمت کوپلر و واشر لوله کاروگیت بصورت مجزا می توانید با شماره های شرکت تماس بگیرید. لوله 315 کاروگیت در دو مقاومت 31.5 و 16 تولید می شود و در صورت تولید کمتر از این سفتی حلقوی در اولین ریزش خاک روی آن دچار شکست خواهد شد. البته استاندارد ایران اجازه تولید لوله کروگیت 315 با سفتی حلقوی 16 معادل sn=4 را نمی دهد و در صورت مشاهده کارخانه تولید کننده را قطعا جریمه خواهد نمود مر اینکه استفاده بجز انتقال فاضلاب داشته باشد همچون غلاف شیر برقی ، جوی های آبرو ، داکت ها و ونت های هوا و ...

قیمت لوله کاروگیت 600 معادل 60 سانتیمتر در مقاومت مکانیکی 31.5 با وزن هر متر 20 کیلو با کوپلر و واشر در این مقطع زمانی 275.000 تومان با سرشکن نمودن هزینه کوپلر و واشر با بهترین کیفیت و دارای تائیدیه بازرسی ساتکاب و یا یکی از شرکت های بازرسی مورد تائید وزارت نیرو

از لوله کاروگیت ارزان قیمت سایز 600 در ساخت منهول های آدم رو ، جوی های آب ، قالب سازی ، تولید شوتینگ های زباله و ... می توان استفاده نمود . بمنظور استعلام قیمت لوله کاروگیت ارزان با همکاران ما در شرکت هلدینگ برتر تماس بگیرید.

قیمت لوله کاروگیت 800 میلیمتر با مقاومت مکانیکی 31.5 کیلونیوتن بر متر مربع به ازای هر متر 504 هزار تومان و وزن هر متر بدون احتساب کوپلر و واشر 36 کیلو گرم . لوله سبک این سایز می تواند در ساخت ایستگاه های پمپاژ ، مقاوم سازی بدنه های چاه ، منهول دسترسی به درون کانالها و تاسیسات زیر زمینی و استفاده بصورت قالب در پل سازی استفاده شود . امکان نصب نردبان درون لوله کاروگیت ارزان ناب زیست وجود دارد . بمنظور مشورت در این مورد و برخورداری از تجربیات و دانش همکاران ما در شرکت ناب زیست و استعلام قیمت لوله کاروگیت 800 هم کانون با شماره قرار گرفته در صفحه تماس با ما تماس بگیرید.

قیمت لوله فاضلابی سایز 1000 میلیمتر با وزن هر متر حدودا 65 کیلوگرم با فی هر متر با کوپلر و واشر 946 هزار تومان . در صورت استفاده از این سایز لوله در ساخت منهول و مخازن سپتیک و ایستگاه های پمپاژ می توان وزن را تا 50 کیلو در هر متر کاهش داد و قیمت تا 700.000 تومان کاهش خواهد یافت. برای استعلام قیمت و مشورت در این زمینه با همکاران ما تماس بگیرید.

قیمت لوله کاروگیت 1200 هر متر 1.150.000 تومان که قابلیت دارد بصروت اکستروژن و یا الکترو فیوژن به لوله های هم سایز خود متصل شود.

در این سایز لوله می توان از کوپلر واشر نیز جهت اتصال دو لوله به هم استفاده نمود ولی با توجه به بزرگ بودن قطر لوله فاضلاب و امکان از آب بندی خارج شدن بدلیل بالا بودن دبی فاضلاب در حال انتقال اصولا حتی بعد از استفاده از کوپلر و واشر منطقی است سر لوله های کاروگیتی به هم جوش بخورد.

قیمت لوله کاروگیت دار 1400 میلیمتر در صورت تولید به صورت استاندارد با مقاومت 31.5 کیلونیوتن بر مترمربع دارای وزن هر متر 128 کیلو معادل 17.920.000 ریال و در صورت تولید با مقاومت 16 کیلونیوتن بر مترمربع دارای وزن هر متر طول 105 کیلو معادل 14.700.000 ریال می باشد .

همچنین در صورت نیاز به تولید لوله پلی اتیلن 1400 کاروگیت دار ارزان می توان این لوله را با مقاومت 8 کیلو نیوتن هم تولید نمود که در این صورت قیمت به حدود 12 میلیون ریال در هر متر کاهش یافته و مصرف این نوه لوله ها در ساخت مخازن نگهداری اسید و سپتیک تانک کاروگیت می باشد

قیمت لوله فاضلاب کاروگیتی 1800 میلیمتر به ازای هر متر 3.000.000 تومان

قیمت لوله پلی اتیلن کاروگیتی سایز 3000 میلیمتر با وزن هر متر 505 کیلو و قیمت هر متر 6.560.000 تومان

و این لیست قیمت بروز لوله کاروگیت بود که هر روز این قسمت آپدیت و بروزرسانی میشود تا شما مشتریان عزیز در برآورد هزینه های پروژه هایی که از آن لوله کاروگیت استفاده میکنید برآورد قیمت داشته باشید .


مشخصات فنی مواد اولیه مورد استفاد در تولید لوله کاروگیت

بمنظور اینکه شرکت های بازرسی بتوانند لوله های شما را تائید نمایند و مجوز حمل صادر شود مواد اولیه پلی اتیلنی می بایست توسط بازرس بهنگام ورود به کارخانه تائید و در انبار کارخانه پلمپ گردد . مضخصات فنی این مواد ذیلا تشریح گردیده است .

بعلت اینکه می‌بایستی در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید مقاوم گردد بایستی از پایدارکننده های نوری به صورت مستربچ استفاده کرد از متداول ترین آنها می‌توان به دوده (Carboon Black) اشاره کرد .
جهت کارایی مناسب می‌بایستی میزان آن بین 2% تا 2.5% باشد که در صورت استفاده از مستربچ مطابق استاندارد EN13476 و DIN16961 می‌توان میزان آن را تا 1.5% کاهش داد .
رنگ لایه خارجی می‌تواند سیاه , نارنجی متمایل به قهوه ای و یا خاکستری باشد . فقط این نکته اساسی مورد نظر است که در صورت استفاده از رنگهای دیگر غیر از سیاه می‌بایستی پایدار کننده مناسب در برابر نور خورشید را به ان اضافه کرد .


استفاده از مستربچ زرد در جوش بیرون لوله کاروگیت بهمراه پایدار کننده مناسب نوری ، خاص این شرکت بوده که باعث ایجاد کیفیت مناسب در محصول می شود .
بر اساس نتایج آزمون بدست آمده در خصوص 3 حالت از تولید ، لوله کاروگیت تولید شده با استفاده از مستربچ خاص این شرکت به همراه رنگ دانه زرد و پایدار کننده خاص UV پس از 24 ساعت آزمون در فضای باز , کمترین میزان تغییر فرم را از خود نشان داده است.


نوع پلی اتیلن پایه مورد استفاده این شرکت در تولید لایه‌های داخلی و خارجی لوله‌ دوجداره کاروگیت از مواد PE 80 یا PE100 با شاخص جریان MFI یکسان و در محدوده رواداری استاندارد گونه‌های مناسب پلی اتیلن pipegrade برای تولید می باشد:


مواد اولیه مصرفی برای لایه های خارجی و داخلی لوله کاروگیت مطابق با مفاد استاندارد ISIRI7174 میباشد.
مواد اولیه مورد استفاده در لوله پلی اتیلن فاضلاب به جز فرآیند تولید گرانول و یا پودر نبایستی تحت هیچ فرآیند دیگری قرار نگرفته و علاوه براین هیچگونه مواد بازیافتی به آن اضافه نشده باشد.
الزاما برای مواد غیر مشکی مورد استفاده در لایه داخلی بایستی 4/0 درصد ماده مناسب ضد اشعه فرابنفش Anti uv مورد استفاده قرار می گیرد.
از هیچگونه مواد پرکننده معدنی در مواد اولیه مصرفی جهت تولید لایه های داخلی و خارجی لوله های دوجداره فاضلابی استفاده نمی شود.
HDPE یک ماده چند منظوره است و بدلیل خواص فیزیکی منحصر بفرد قابل استفاده در تاسیسات زیرزمینی می باشد.
لوله های HDPE دارای وزن سبک بوده و حمل نقل و نصب آنها آسان و کم هزینه است.



سایر مزایای لوله های پلی اتیلنی دوجداره کاروگیت

- HDPE شکننده نیست و بنابراین حساسیت خاصی در مقابل سوراخ شدن ناشی از حمل و نصب ندارد.

بعد از تولید لوله کاروگیت ، بدلیل دارا بودن سطح صاف، در مقابل خوردگی، سایش و خوردگی شیمیایی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. سطح صاف باعث ایجاد خواص جریان بی نظیر می گردد. لوله های HDPE از نظر ساختمانی محکم و قادر به تحمل بارگذاری زیادی هستند.

HDPE در مقابل فشار مقاوم است. این خاصیت باعث ایجاد مزیتهای بسیار زیاد آن جهت استفاده در سازه های زیرزمینی می گردد. به محض وارد شدن فشار، لوله HDPE آن را به خاک دور و بر خودش منتقل می کند. این خاصیت به لوله های دوجداره فاضلابی اجازه می دهد که فشار نقطه ای وارده را منتقل نماید. تحمل فشار ممکن است به مرور زمان باعث تغییر شکل لوله و تطابق با شرایط بار وارده گردد. این تغییر شکل باعث استحکام ساختمانی در طول زمان می گردد.

کاروگیت بهترین ساختار جهت انتقال ثقلی جریان و یا جریان با ارتفاع کم می باشد.

سازندگان مختلف بر حسب شکل لوله و شرایط پروژه، روشهای مختلف اتصال لوله ها را پیشنهاد می دهند.

کوپلرها همراه یا بدون واشر، دور لوله پیچیده شده و با حفاظ پلاستیکی محکم می شوند. برای جریان ثقلی، آب بندی کم فشار کفایت می کند و تجربه ای در زمینه چکه کردن گزارش نشده است. اتصالات تحت فشار 10.8 یا 5 psi مطابق استاندارد ASTMD 3212 تست می شوند.

هرچند استفاده از HDPE کاروگیت شده متنوع است ولی بیشترین استفاده آن در جریانهای ثقلی منابع آبی و فاضلابی می باشد.
مشخصات فنی لوله کاروگیت ناب زیست

لوله تولیدی شرکت هلدینگ برتر بعنوان محصول نهایی خط های تولید جهت استفاده در بخش های مختلف شبکه های جمع آوری و انتقال فاضلاب و اگوی های شهری دارای تائیدیه و استانداردهای بسیاری می باشند که ذیلا به برخی از آنها اشاره می نمائیم . یکی از مهمترین پروانه ها و استانداردهایی که شرکت های تولید کننده لوله های PE با دیواره ساختمند و سطح بیرونی غیر صاف می بایست حتما داشته باشند استاندارد شماره 3-9116 می باشد که به توان تولید کارخانه در قطرهای بیش از 1400 متر و تحت نظارت اداره استاندارد ایران دارد .



سایر مشخصات فنی لوله های دوجداره پلی اتیلن تولیدی ناب زیست عبارتند از :

مشخصات فنی و کیفیت لوله کاروگیت تولیدی این شرکت با استاندارد DIN16961 2 (مربوط به کنترل ابعاد و مقاومت حلقوی لوله) و EN13476 (سایر آزمون های مربوط به مشخصات کیفیت محصول) مطابقت دارد.
حداقل مقاومت حلقوی (Ring Stiffness) برای لوله پلی اتیلن دوجداره تولیدی گروه صنعتی ناب براساس استاندارد DIN16961 2 حداقل معادل SR24=31/5 KN/M2 می باشد.
نوع و کیفیت اتصالات مورد نیاز برای لوله‌ های کاروگیتی تولیدی ناب زیست الزاما مطابق با معیارهای فنی ارائه شده دراستانداردهای DIN16961 2, EN13476, ASTM 849 می باشد.
سطوح داخلی و خارجی لوله و اتصالات کاروگیت باید صاف و تمیزبوده و نباید هیچ گونه شیار و تاول و سوراخ و یا هر گونه ناهمگونی دیگری درآن مشاهده گردد.
لایه صاف داخلی لوله کاروگیت این شرکت از ‌ضخامت لازم جهت امکان استفاده از سیستم تحت فشار شستشوی لوله (Water Jet) برخوردار بوده و داخل لوله ها کاملا صاف و دارای پوشش زرد رنگ میباشد.
لوله های کاروگیت بسته به نوع سطح، خاک و فشار وارده به سه دسته 16 و 31.5 و 64 کیلو نیوتنی تقسیم بندی می شوند.
دارای تنوع اندازه از سایز 110 تا 3500 میلیمتر بوده و بر اساس استانداردهای DIN16961 و EN13476 و ISR9116 تولید می گردند.

برای خرید انواع لوله کاروگیت از شرکت هلدینگ برتر لطفا وارد لینک زیر شوید:

https://holding-bartar.com/product/cat/220.html

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 76
  • بازدید سال : 406
  • بازدید کلی : 5089
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی