loading...

معرفی ابزارهای صنعتی

بازدید : 320
چهارشنبه 15 مرداد 1399 زمان : 14:29

آب شیرین کن صنعتی یا دستگاه تصفیه آب صنعتی ، دستگاه RO یا پکیج تصفیه آب صنعتی همگی دستگاه یا سیستم هایی هستند که تمامی املاح و شوری آب ورودی به سیستم را از طریق فرآیند اسمز معکوس یا وارونه در حجم های بالاتر از 5 مترمکعب در شبانه روز تصفیه نموده و آبی شیرین و فاقد املاح در اختیار خریدار قرار می دهد.


پدیده اسمز معکوس یا اسمز وارونه

اسمز (Osmosis) پدیده ای طبیعی و بسیار مهم در طبیعت است. این فرآیند زمانی رخ می دهد که یک محلول رقیق در مجاورت یک محلول غلیظ قرار می گیرد.

مثال طبیعی آن جذب آب توسط ریشه گیاه و جذب آب از خون در بدن انسان می باشد.

بعنوان مثال اگر دو محلول آب نمک که یکی غلیظ تر و دیگری رقیق تر را توسط یک غشاء نیمه تراوا از یکدیگر جدا کنید، نمک تمایل دارد که از غشاء عبور کرده و به سمت محلول رقیق حرکت کند و آب نیز تمایل دارد از قسمت رقیق به قسمت غلیظ نفوذ کند.

غشاء نیمه تراوا یک توری یا صافی است که اجازه عبور آب از داخل منافذ خود را می دهد ولی مانع عبور املاح، مواد محلول، باکتری ها و مواد بیماری زا می گردد.

فرآیند اسمز معکوس (Reverse Osmosis) برخلاف فرآیند طبیعی اسمز عمل می کند و با ایجاد فشار زیاد جهت غلبه بر فشار طبیعی اسمزی باعث عبور آب از ممبران ها می گردد.

بنابراین نیاز به فشار بالایی جهت عبور آب از غشاء نیمه تروا و نمک زدایی آن می باشد.

اسمز معکوس Reverse osmosis فرایندی است که در آن از فشار برای معکوس نمودن جریان اسمزی آب از درون یک غشای نیمه تراوا استفاده می‌شود.


اگر یک غشای نیمه‌ تراوا بین دو محلول آب خالص و آب ناخالص قرار گیرد آب به گونه طبیعی و تحت خاصیت اسمزی از غلظت پایین تر به غلظت بالاتر جریان می‌یابد. این پدیده تا هنگامی که پتانسیل‌های شیمیایی دو طرف برابر گردند ادامه خواهد یافت. در حالت تعادل اختلاف فشار بین دو طرف غشاء برابر اختلاف فشار اسمزی است.

اگر فشاری برابر با اختلاف فشار اسمزی به محلول غلیظ‌تر اعمال گردد جریان آب قطع خواهد شد. در صورتیکه فشار اعمال شده بیشتر از فشار اسمزی باشد، جهت جریان طبیعی آب، معکوس خواهد گردید.

در شکل زیر براحتی می توان تفاوت بین فرآیند اسمز و اسمز معکوس (ro) را مشاهده کرد:

جریان آب در فرآیند فشار اسمزی فلوچارت سیستم اسمز معکوس

رایج‌ ترین روش‌های تصفیه آب به شرح ذیل می‌باشند:

– تصفیه آب با روش اسمز معکوس (RO)
– تصفیه غشایی (MF,UF,NF)
– تصفیه آب از الکترو دیالیز
– روش‌های فیزیکی و شیمیایی
– روش‌های تبادل یونی (سختی گیر)
– روش‌های فیلتراسیون (فیلتر شنی و کربنی)
– روش‌های گندزدایی (کلر، ازن، UV)


تجهیزات دستگاه تصفیه آب صنعتی

واحد پیش تصفیه
واحد غشایی
واحد کنترل دبی و فشار
سیستم تزریق مواد شیمیایی
واحد تامین فشار و تجهیزات ابزار دقیق و تابلو کنترل

دستگاه های آب شیرین کن صنعتی گروه صنعتی فراب زیست فراز به سه دسته تقسیم می شوند که ظرفیت آب خام ورودی آنها بین 5 تا 2000 مترمکعب در روز می باشد:

تصفیه آب چاه (Brakish Well Water) که قادر به تصفیه آب خام ورودی با TDS تا 4000ppm را می باشد.
تصفیه آب شور سطحی (Brakish Surface Water) که قادر به تصفیه آب خام ورودی با TDS تا 12.000ppm می باشد.
تصفیه آب دریا (Sea Water) که قادر به تصفیه آب خام ورودی با TDS تا 35.000ppm می باشد.

مکانیزم عملکرد دستگاه تصفیه آب صنعتی

اصول طراحی تصفیه خانه آب مبتنی بر روش اسمز معکوس، افزایش فشار در جریان آب خام ورودی جهت غلبه بر فشار اسمزی معمول و عبور آن از غشاء نیمه تراوا می باشد.

به این ترتیب آب خام ورودی به دو جریان آب با املاح بسیار پائین (Permeate) و آب غلیظ با املاح بسیار بالا (Concentrate) تقسیم می گردد.

مادامی که فشار وارده به آب خام ورودی به اندازه ای باشد که بر فشار اسمزی معمول غلبه کند، آب خالص از غشاء نیمه تراوا عبور کرده و مواد محلول در پشت غشاء باقی مانده و وارد جریان غلیظ می گردد.

جریان غلیظ را می توان دفع کرد یا مجددا جهت مصرف بعنوان آب خام به سیستم برگشت داد.

جریان آب رد شده از غشاء که بعنوان آب شیرین استفاده می شود، 95 تا 99 درصد املاح خود را با این روش از دست می دهد.

باید توجه داشت که در فرآیند اسمز معکوس از روش فیلتراسیون متقاطع (Cross Filtration) استفاده می شود.

استفاده از فیلتراسیون طبیعی باعث گرفتگی غشاء یا عبور مواد جامد از غشاء می گردد.

با استفاده از فیلتراسیون متقاطع آب خالص از یک طرف غشاء و مواد محلول از طرف دیگری غشاء حرکت می کنند.

جهت ممانعت از گرفتگی غشاء عبور جریان آب غلیظ از روی غشاء با جریان آشفته (Turbulent Flow) بسیار موثر خواهد بود.


خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی

خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی بدلیل آگاهی از کیفیت قطعات و قیمت مناسب با کیفیت نیاز به تخصص و مهارت فنی دارد.

ما می دانیم آب شیرین کن کشاورزی که خود یک دستگاه تصفیه آب صنعتی است بهنگام کاربری می بایست توسط یک کشاورز راهبری گردد.

لذا یک فرد فنی می بایست تمامی پارامترهای لازم بمنظور خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی را رعابت نماید تا خدای ناکرده بهنگام استفاده توسط کشاورزی که به احتمال زیاد دانش آنچنان در خصوص استفاده و راهبری این سیستم ندارد بصورت مداوم دچار مشکل نگردد.

پارامترهای لازم در خرید آب شیرین کن صنعتی مد نظر قرار دادن کیفیت ممبران ها ، کیفیت پمپ ها و محاسبه دقیق ظرفیت می باشد.
همانطور که می دانیم امروزه محدودیت برخورداری از آب سالم و بهداشتی و آب مورد نیاز برای برخی از دستگاه ها که به آب مقطر نیاز دارند باعث گردیده است دستگاه هایی تولید گردند بنام دستگاه تصفیه آب صنعتی یا دستگاه تولید آب مقطر.

علت اینکه عنوان دستگاه آب شیرین کن در اینجا بکار نمی رود حجم بالای آب مورد نیاز در دستگاه تصفیه آب صنعتی می باشد. پس چنانچه بخواهبم اصطلاح معادل دستگاه تصفیه آب صنعتی را جایگزین نمائیم باید از اصطلاح "آب شیرین کن صنعتی" استفاده نمائیم و نه آب شیرین کن.

ولی در ماهیت قضیه تفاوتی بین مکانیزم عملکرد دستگاه تصفبه آب صنعتی با آب شیرین کن چه بصورت آب شیرین کن خانگی باشد چه آب شیرین کن صنعتی وجود ندارد.

در همه این دستگاه ها با وجود پرده ای بنام غشاء نیمه تراوا که جریان آب خالص در آن یک طرفه است عملیات تصفیه آب صنعتی یا تصفیه آب کشاورزی و یا سایر انواع تصفیه آب انجام می پذیرد.

جهت خرید دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس و یا استعلام قیمت و محاسبه ظرفیت دستگاه آب شیرین کن صنعتی با کارشناسان ما تماس بگیرید.


قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی

بمنظور آگاهی از قیمت آب شیرین کن صنعتی ضرورت دارد تجهیزات مورد استفاده بمنظور تصفیه آب طراحی گردد.

بدین منظور باید دانست که اسمز معکوس چیست؟ در حقیقت اساس کار اغلب دستگاه های تصفیه آب صنعتی و آب شیرین کن ها آشنایی با پدیده اسمر معکوس می باشد .
آب شیرین کن صنعتی
آنچه که در مورد انتخاب یک دستگاه آب شیرین کن صنعتی مناسب جهت استفاده در مصارف کشاورزی، دام و طیور، پزشکی و ... اولویت دارد کنترل آلودگی های احتمالی و همچنین افزایش کیفیت آب با کاهش میزان TDS موجود در آب می باشد.
استفاده از دستگاه اسمز معکوس (RO) بدلیل هزینه زیاد سایر روشهای شیرین کردن آب همچون تقطیر با سرعت در حال افزایش است.
قیمت دستگاه RO تا حد بسیار زیادی وابسته به جنس قطعاتی است که در تولید دستگاه تصفیه آب صنعتی توسط تولید کننده آب شیرین کن مورد استفاده قرار گرفته است.
لازم به ذکر است که بهترین گزینه ای که برای بهره گیری در این صنعت حساس توصیه شده است، استفاده از دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس می باشد که با استفاده از این روش می توان مزه تلخی، شوری و در کل مجموع جامدات محلول در آب را کاهش داد و همچنین نسبت به نوع مصرف، میزان املاح را به حد استاندارد و مطلوبی تنظیم نمود تا در مصارف مختلف دام و طیور مانند مرغداریها، گاوداریها و دامداریها، پرورش شتر مرغ و دامداری ، پزشکی ، کشاورزی و ... با خیالی آسوده بهره برداری گردد.
استفاده از دستگاه های تصفیه آب به روش اسمز معکوس یا آب شیرین کن صنعتی به دلیل تولید آبی مطلوب، بهداشتی و استاندارد مورد تایید بسیاری از متخصصین دام و طیور، پزشکان ، کشاورزان و سایر بهره برداران و استفاده کنندگان از دستگاه تصفیه آب در این حوزه قرار گرفته است.
تمامی دستگاه های تصفیه آب صنعتی naabzist طوری طراحی شده اند که می توان چندین نوع آب را از نظر کیفیت برای انواع مصارف بدون هیچگونه تغییری استفاده نمود.
شرکت ناب زیست مفتخر است در زمینه طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی برای تامین آب مورد نیاز موجودات زنده بالاترین دقت را از نظر انتخاب تجهیزات و نوع متریال به عمل آورده و در این زمینه نیاز مصرف کنندگان زیادی را در سراسر کشور تامین نموده است.

سیستم‌ تصفیه آب صنعتی می‌تواند با توجه به پروسه‌های نسبتاً جامع و ساده به پیچیده و چندگانه، از انواع برنامه‌های کاربردی استفاده کند و تصفیه آب صنعتی یک خانواده پیچیده از فن‌آوری‌ها و سیستم‌ها بشمار می‌آید.
طبقه بندی فرآیندهای مورد استفاده در تصفیه خانه آب

سیستم تقطیر(MED)
سختی گیر رزینی
اسمز معکوس (RO)
نانو فیلتراسیون (NF)
اولترافیلتراسیون (UF) : یکی از فرآیندهای فیلتراسیون غشایی درون تصفیه خانه های آب می باشد که قابلیت تولید آب با خلوص بسیار بالا تا حد ذرات 0/03 میکرون را دارد و دارای کاربردهای پیش تصفیه آب شیرین کن های دریایی ، جداسازی نفت از آب ، تصفیه آب در صنایع نساجی ، بازیافت آب تبرید ، کارخانه های تولید آب میوه و نوشیدنی ها و ... می باشد .

SDI خروجی از دستگاه تولید آب شیرین کن صنعتی بسیار پایین است. ممبران مورد استفاده در فرآیند تصفیه آب اولترا فیلتراسیون با عنوان ممبران اولترافیلتر نامیده می شود .

مطلب کاربردی : دستگاه تصفیه فاضلاب
دستگاه‌های آب شیرین کن صنعتی شامل پنج مرحله‌ اصلی می‌باشد:

کلرزنی اولیه (گندزدایی از آب)
استفاده از سیستم پیش تصفیه شامل فیلتر شنی و کربنی (افزایش بازدهی و طول عمر ممبرین)
استفاده از فیلتر میکرونی (جهت حذف ذرات)
اسمز معکوس (بهترین روش درآب شیرین کن صنعتی)
تزریق آنتی اسکالانت (مواد شیمیایی) جهت پیشگیری از ایجاد رسوب در آب.

همانطور که بیان شد دستگاه تصفیه آب صنعتی (دستگاه RO) امروزه بدلیل شرایط خاص حاکم بر سراسر جهان از اهمیت بالایی برخوردار است.
میزان خروجی آب تصفیه شده از دستگاه تصفیه آب صنعتی تولیدی شرکت ناب زیست و یا شرکتهای زیرمجموعه میتواند از حداقل 1000 لیتر الی 500000 لیتر در شبانه روز باشد.
در ادامه بدلیل اهمیت تصفیه آب در صنعت به بررسی اجمالی دستگاه تصفیه آب صنعتی می پردازیم .
مزایای آب شیرین کن صنعتی
- بصرفه و اقتصادی بودن سیستم اسمز معکوس نسبت به روش های دیگر
- کاهش مصرف انرژی نسبت به روش های تقطیری
- عدم عبور باکتری ، ویروس ها و مواد تب زا(Pyrogens) از ممبران های دستگاه تصفیه آب صنعتی
- امکان بازگرداندن پساب حاصله به محیط زیست و یا استفاده مجدد از آب در دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس
- دستگاه تصفیه آب صنعتی دارای استانداردهای بین المللی می باشد.
- امکان استفاده از دستگاه تصفیه آب در هر شرایط محیطی اعم از روی عرشه کشتی ها ، زون های صفر پالایشگاهی و ...

امروزه در صنایعی که با آب کار میکنند خیلی مهم است که بتوانند آب سبک و بدون یون با TDS پایین را جایگزین آب های سخت نمایند . با توجه به اینکه میزان سختی آب بالا بر روی کیفیت تولید نیز تاثیر مستقیم دارد لذا استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی بصرفه ترین روش نسبت به روش های مشابه می تواند دسترسی به آب مقطر را برای صاحبان صنایع راحت تر نماید .

آب شیرین کن صنعتی یا دستگاه تصفیه آب صنعتی ، دستگاه RO یا پکیج تصفیه آب صنعتی همگی دستگاه یا سیستم هایی هستند که تمامی املاح و شوری آب ورودی به سیستم را از طریق فرآیند اسمز معکوس یا وارونه در حجم های بالاتر از 5 مترمکعب در شبانه روز تصفیه نموده و آبی شیرین و فاقد املاح در اختیار خریدار قرار می دهد.


پدیده اسمز معکوس یا اسمز وارونه

اسمز (Osmosis) پدیده ای طبیعی و بسیار مهم در طبیعت است. این فرآیند زمانی رخ می دهد که یک محلول رقیق در مجاورت یک محلول غلیظ قرار می گیرد.

مثال طبیعی آن جذب آب توسط ریشه گیاه و جذب آب از خون در بدن انسان می باشد.

بعنوان مثال اگر دو محلول آب نمک که یکی غلیظ تر و دیگری رقیق تر را توسط یک غشاء نیمه تراوا از یکدیگر جدا کنید، نمک تمایل دارد که از غشاء عبور کرده و به سمت محلول رقیق حرکت کند و آب نیز تمایل دارد از قسمت رقیق به قسمت غلیظ نفوذ کند.

غشاء نیمه تراوا یک توری یا صافی است که اجازه عبور آب از داخل منافذ خود را می دهد ولی مانع عبور املاح، مواد محلول، باکتری ها و مواد بیماری زا می گردد.

فرآیند اسمز معکوس (Reverse Osmosis) برخلاف فرآیند طبیعی اسمز عمل می کند و با ایجاد فشار زیاد جهت غلبه بر فشار طبیعی اسمزی باعث عبور آب از ممبران ها می گردد.

بنابراین نیاز به فشار بالایی جهت عبور آب از غشاء نیمه تروا و نمک زدایی آن می باشد.

اسمز معکوس Reverse osmosis فرایندی است که در آن از فشار برای معکوس نمودن جریان اسمزی آب از درون یک غشای نیمه تراوا استفاده می‌شود.


اگر یک غشای نیمه‌ تراوا بین دو محلول آب خالص و آب ناخالص قرار گیرد آب به گونه طبیعی و تحت خاصیت اسمزی از غلظت پایین تر به غلظت بالاتر جریان می‌یابد. این پدیده تا هنگامی که پتانسیل‌های شیمیایی دو طرف برابر گردند ادامه خواهد یافت. در حالت تعادل اختلاف فشار بین دو طرف غشاء برابر اختلاف فشار اسمزی است.

اگر فشاری برابر با اختلاف فشار اسمزی به محلول غلیظ‌تر اعمال گردد جریان آب قطع خواهد شد. در صورتیکه فشار اعمال شده بیشتر از فشار اسمزی باشد، جهت جریان طبیعی آب، معکوس خواهد گردید.

در شکل زیر براحتی می توان تفاوت بین فرآیند اسمز و اسمز معکوس (ro) را مشاهده کرد:

جریان آب در فرآیند فشار اسمزی فلوچارت سیستم اسمز معکوس

رایج‌ ترین روش‌های تصفیه آب به شرح ذیل می‌باشند:

– تصفیه آب با روش اسمز معکوس (RO)
– تصفیه غشایی (MF,UF,NF)
– تصفیه آب از الکترو دیالیز
– روش‌های فیزیکی و شیمیایی
– روش‌های تبادل یونی (سختی گیر)
– روش‌های فیلتراسیون (فیلتر شنی و کربنی)
– روش‌های گندزدایی (کلر، ازن، UV)


تجهیزات دستگاه تصفیه آب صنعتی

واحد پیش تصفیه
واحد غشایی
واحد کنترل دبی و فشار
سیستم تزریق مواد شیمیایی
واحد تامین فشار و تجهیزات ابزار دقیق و تابلو کنترل

دستگاه های آب شیرین کن صنعتی گروه صنعتی فراب زیست فراز به سه دسته تقسیم می شوند که ظرفیت آب خام ورودی آنها بین 5 تا 2000 مترمکعب در روز می باشد:

تصفیه آب چاه (Brakish Well Water) که قادر به تصفیه آب خام ورودی با TDS تا 4000ppm را می باشد.
تصفیه آب شور سطحی (Brakish Surface Water) که قادر به تصفیه آب خام ورودی با TDS تا 12.000ppm می باشد.
تصفیه آب دریا (Sea Water) که قادر به تصفیه آب خام ورودی با TDS تا 35.000ppm می باشد.

مکانیزم عملکرد دستگاه تصفیه آب صنعتی

اصول طراحی تصفیه خانه آب مبتنی بر روش اسمز معکوس، افزایش فشار در جریان آب خام ورودی جهت غلبه بر فشار اسمزی معمول و عبور آن از غشاء نیمه تراوا می باشد.

به این ترتیب آب خام ورودی به دو جریان آب با املاح بسیار پائین (Permeate) و آب غلیظ با املاح بسیار بالا (Concentrate) تقسیم می گردد.

مادامی که فشار وارده به آب خام ورودی به اندازه ای باشد که بر فشار اسمزی معمول غلبه کند، آب خالص از غشاء نیمه تراوا عبور کرده و مواد محلول در پشت غشاء باقی مانده و وارد جریان غلیظ می گردد.

جریان غلیظ را می توان دفع کرد یا مجددا جهت مصرف بعنوان آب خام به سیستم برگشت داد.

جریان آب رد شده از غشاء که بعنوان آب شیرین استفاده می شود، 95 تا 99 درصد املاح خود را با این روش از دست می دهد.

باید توجه داشت که در فرآیند اسمز معکوس از روش فیلتراسیون متقاطع (Cross Filtration) استفاده می شود.

استفاده از فیلتراسیون طبیعی باعث گرفتگی غشاء یا عبور مواد جامد از غشاء می گردد.

با استفاده از فیلتراسیون متقاطع آب خالص از یک طرف غشاء و مواد محلول از طرف دیگری غشاء حرکت می کنند.

جهت ممانعت از گرفتگی غشاء عبور جریان آب غلیظ از روی غشاء با جریان آشفته (Turbulent Flow) بسیار موثر خواهد بود.


خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی

خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی بدلیل آگاهی از کیفیت قطعات و قیمت مناسب با کیفیت نیاز به تخصص و مهارت فنی دارد.

ما می دانیم آب شیرین کن کشاورزی که خود یک دستگاه تصفیه آب صنعتی است بهنگام کاربری می بایست توسط یک کشاورز راهبری گردد.

لذا یک فرد فنی می بایست تمامی پارامترهای لازم بمنظور خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی را رعابت نماید تا خدای ناکرده بهنگام استفاده توسط کشاورزی که به احتمال زیاد دانش آنچنان در خصوص استفاده و راهبری این سیستم ندارد بصورت مداوم دچار مشکل نگردد.

پارامترهای لازم در خرید آب شیرین کن صنعتی مد نظر قرار دادن کیفیت ممبران ها ، کیفیت پمپ ها و محاسبه دقیق ظرفیت می باشد.
همانطور که می دانیم امروزه محدودیت برخورداری از آب سالم و بهداشتی و آب مورد نیاز برای برخی از دستگاه ها که به آب مقطر نیاز دارند باعث گردیده است دستگاه هایی تولید گردند بنام دستگاه تصفیه آب صنعتی یا دستگاه تولید آب مقطر.

علت اینکه عنوان دستگاه آب شیرین کن در اینجا بکار نمی رود حجم بالای آب مورد نیاز در دستگاه تصفیه آب صنعتی می باشد. پس چنانچه بخواهبم اصطلاح معادل دستگاه تصفیه آب صنعتی را جایگزین نمائیم باید از اصطلاح "آب شیرین کن صنعتی" استفاده نمائیم و نه آب شیرین کن.

ولی در ماهیت قضیه تفاوتی بین مکانیزم عملکرد دستگاه تصفبه آب صنعتی با آب شیرین کن چه بصورت آب شیرین کن خانگی باشد چه آب شیرین کن صنعتی وجود ندارد.

در همه این دستگاه ها با وجود پرده ای بنام غشاء نیمه تراوا که جریان آب خالص در آن یک طرفه است عملیات تصفیه آب صنعتی یا تصفیه آب کشاورزی و یا سایر انواع تصفیه آب انجام می پذیرد.

جهت خرید دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس و یا استعلام قیمت و محاسبه ظرفیت دستگاه آب شیرین کن صنعتی با کارشناسان ما تماس بگیرید.


قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی

بمنظور آگاهی از قیمت آب شیرین کن صنعتی ضرورت دارد تجهیزات مورد استفاده بمنظور تصفیه آب طراحی گردد.

بدین منظور باید دانست که اسمز معکوس چیست؟ در حقیقت اساس کار اغلب دستگاه های تصفیه آب صنعتی و آب شیرین کن ها آشنایی با پدیده اسمر معکوس می باشد .
آب شیرین کن صنعتی
آنچه که در مورد انتخاب یک دستگاه آب شیرین کن صنعتی مناسب جهت استفاده در مصارف کشاورزی، دام و طیور، پزشکی و ... اولویت دارد کنترل آلودگی های احتمالی و همچنین افزایش کیفیت آب با کاهش میزان TDS موجود در آب می باشد.
استفاده از دستگاه اسمز معکوس (RO) بدلیل هزینه زیاد سایر روشهای شیرین کردن آب همچون تقطیر با سرعت در حال افزایش است.
قیمت دستگاه RO تا حد بسیار زیادی وابسته به جنس قطعاتی است که در تولید دستگاه تصفیه آب صنعتی توسط تولید کننده آب شیرین کن مورد استفاده قرار گرفته است.
لازم به ذکر است که بهترین گزینه ای که برای بهره گیری در این صنعت حساس توصیه شده است، استفاده از دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس می باشد که با استفاده از این روش می توان مزه تلخی، شوری و در کل مجموع جامدات محلول در آب را کاهش داد و همچنین نسبت به نوع مصرف، میزان املاح را به حد استاندارد و مطلوبی تنظیم نمود تا در مصارف مختلف دام و طیور مانند مرغداریها، گاوداریها و دامداریها، پرورش شتر مرغ و دامداری ، پزشکی ، کشاورزی و ... با خیالی آسوده بهره برداری گردد.
استفاده از دستگاه های تصفیه آب به روش اسمز معکوس یا آب شیرین کن صنعتی به دلیل تولید آبی مطلوب، بهداشتی و استاندارد مورد تایید بسیاری از متخصصین دام و طیور، پزشکان ، کشاورزان و سایر بهره برداران و استفاده کنندگان از دستگاه تصفیه آب در این حوزه قرار گرفته است.
تمامی دستگاه های تصفیه آب صنعتی naabzist طوری طراحی شده اند که می توان چندین نوع آب را از نظر کیفیت برای انواع مصارف بدون هیچگونه تغییری استفاده نمود.
شرکت ناب زیست مفتخر است در زمینه طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی برای تامین آب مورد نیاز موجودات زنده بالاترین دقت را از نظر انتخاب تجهیزات و نوع متریال به عمل آورده و در این زمینه نیاز مصرف کنندگان زیادی را در سراسر کشور تامین نموده است.

سیستم‌ تصفیه آب صنعتی می‌تواند با توجه به پروسه‌های نسبتاً جامع و ساده به پیچیده و چندگانه، از انواع برنامه‌های کاربردی استفاده کند و تصفیه آب صنعتی یک خانواده پیچیده از فن‌آوری‌ها و سیستم‌ها بشمار می‌آید.
طبقه بندی فرآیندهای مورد استفاده در تصفیه خانه آب

سیستم تقطیر(MED)
سختی گیر رزینی
اسمز معکوس (RO)
نانو فیلتراسیون (NF)
اولترافیلتراسیون (UF) : یکی از فرآیندهای فیلتراسیون غشایی درون تصفیه خانه های آب می باشد که قابلیت تولید آب با خلوص بسیار بالا تا حد ذرات 0/03 میکرون را دارد و دارای کاربردهای پیش تصفیه آب شیرین کن های دریایی ، جداسازی نفت از آب ، تصفیه آب در صنایع نساجی ، بازیافت آب تبرید ، کارخانه های تولید آب میوه و نوشیدنی ها و ... می باشد .

SDI خروجی از دستگاه تولید آب شیرین کن صنعتی بسیار پایین است. ممبران مورد استفاده در فرآیند تصفیه آب اولترا فیلتراسیون با عنوان ممبران اولترافیلتر نامیده می شود .

مطلب کاربردی : دستگاه تصفیه فاضلاب
دستگاه‌های آب شیرین کن صنعتی شامل پنج مرحله‌ اصلی می‌باشد:

کلرزنی اولیه (گندزدایی از آب)
استفاده از سیستم پیش تصفیه شامل فیلتر شنی و کربنی (افزایش بازدهی و طول عمر ممبرین)
استفاده از فیلتر میکرونی (جهت حذف ذرات)
اسمز معکوس (بهترین روش درآب شیرین کن صنعتی)
تزریق آنتی اسکالانت (مواد شیمیایی) جهت پیشگیری از ایجاد رسوب در آب.

همانطور که بیان شد دستگاه تصفیه آب صنعتی (دستگاه RO) امروزه بدلیل شرایط خاص حاکم بر سراسر جهان از اهمیت بالایی برخوردار است.
میزان خروجی آب تصفیه شده از دستگاه تصفیه آب صنعتی تولیدی شرکت ناب زیست و یا شرکتهای زیرمجموعه میتواند از حداقل 1000 لیتر الی 500000 لیتر در شبانه روز باشد.
در ادامه بدلیل اهمیت تصفیه آب در صنعت به بررسی اجمالی دستگاه تصفیه آب صنعتی می پردازیم .
مزایای آب شیرین کن صنعتی
- بصرفه و اقتصادی بودن سیستم اسمز معکوس نسبت به روش های دیگر
- کاهش مصرف انرژی نسبت به روش های تقطیری
- عدم عبور باکتری ، ویروس ها و مواد تب زا(Pyrogens) از ممبران های دستگاه تصفیه آب صنعتی
- امکان بازگرداندن پساب حاصله به محیط زیست و یا استفاده مجدد از آب در دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس
- دستگاه تصفیه آب صنعتی دارای استانداردهای بین المللی می باشد.
- امکان استفاده از دستگاه تصفیه آب در هر شرایط محیطی اعم از روی عرشه کشتی ها ، زون های صفر پالایشگاهی و ...

امروزه در صنایعی که با آب کار میکنند خیلی مهم است که بتوانند آب سبک و بدون یون با TDS پایین را جایگزین آب های سخت نمایند . با توجه به اینکه میزان سختی آب بالا بر روی کیفیت تولید نیز تاثیر مستقیم دارد لذا استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی بصرفه ترین روش نسبت به روش های مشابه می تواند دسترسی به آب مقطر را برای صاحبان صنایع راحت تر نماید .

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 21
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 129
  • بازدید سال : 459
  • بازدید کلی : 5142
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی