loading...

معرفی ابزارهای صنعتی

بازدید : 380
شنبه 11 مرداد 1399 زمان : 15:05


مخزن فایبرگلاس - قیمت مخزن ذخیره آب فایبرگلاس

با توجه به افزایش کاربرد مخزن فایبرگلاس در ذخیره آب آشامیدنی و آتش نشانی در بیمارستان ها ، پروژه های عمرانی ، مجتمع های مسکونی - تجاری - اداری و مقاومت بالای کامپوزیت در مقابل خورندگی سیالات شیمیایی در این قسمت از سایت به معرفی انواع مخازن فایبرگلاس ، قیمت مخزن ذخیره آب شرب ، کاربردها و ... می پردازیم .


مخزن فایبرگلاس

مخزن فایبرگلاس یکی از پرکاربردترین منابع ذخیره سیالات اعم از آب شرب و فاضلاب و اسیدها و مواد قلیایی با دماهای متفاوت در شرایط مختلف آب و هوایی کشور می باشد.

منظور ما از مخازن فایبرگلاس در اینجا نوع پنلی می باشد در حقیقت مراد ما از مخازن فایبرگلس مخزن SMC (دو رو صاف و بدون خلل و فرج) و نمونه پنلی فایبرگلاس یک رو صاف می باشد و نه مخازن استوانه کامپوزیت.

در حقیقت ما در این صفحه به دنبال معرفی مخازن فایبرگلاس نگهداری آب بهداشتی هستیم .

مخزن آب فایبرگلس یا منبع ذخیره آب بهداشتی تولید گروه صنایع ناب دارای استاندارهای ISO و پروانه بهداشت جهت مصارف بهداشتی و آشامیدنی می باشد .

مخزن فایبرگلاس یکی از انواع مخازن کامپوزیتی می باشد که بدلیل مزایای بسیار زیاد امروزه مورد توجه بسیاری از کارفرمایان و مشاوران قرار گرفته است.

نحوه ساخت این مخازن اینگونه است که پنلهای فایبرگلاس در کارخانه تولید و جهت نصب بصورت دمونتاژ به محل نصب جهت مونتاژ منتقل می گردد.

پنل ها بصورت تایلهای 1*1 متر می باشند لیکن امکان ساخت در قالبهای نیم متری نیز میسر است.

تولید مخزن آب شرب فایبرگلاس علیرغم هزینه بالاتر بدلیل تحمل درجه حرارت بالاتر نسبت به پلی اتیلن امروزه مورد درخواست بسیاری از کارفرمایان قرار گرفته است.

بیمارستان و پالایشگاه از جمله مشتریان عمده مخزن نگهداری مایعات و مخزن ذخیره آب فایبرگلس شرکت ما می باشند.

بیمارستان 540 تختخوابی کوثر سنندج یکی از بزرگترین مشتریان در سال 95 جهت مخزن ذخیره مواد رادیو اکتیو با بیست روز زمان ماند بود.

این مخزن ظرف مدت 2 هفته تولید و جهت نگهداری مایعات حاوی رادیو اکتیو به سنندج انتقال یافت.

مخازن فایبرگلس جهت ذخیره سازی و نگهداری آب آشامیدنی و آب بهداشتی یا آب آتش نشانی در اکثر بیمارستان ها و کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرد.


مزایای مخزن فایبرگلاس

دقت ابعادي بالا در ساخت مخازن آب فایبرگلاس
سهولت و سرعت بالاي نصب : اجراي مخزن 3000 متر مکعب ذخیره مایعات در مدت زمان 30 روز
قیمت مناسب : مخزن آب فایبرگلس | منبع آب فایبرگلاس در مقایسه با مخازن گالوانیزه و بتنی از لحاظ اقتصادي مقرون به صرفه بوده و به طور متوسط 10 تا 15 % هزینه تمام شده پائین تري دارند .
امکان باز کردن مخزن آب فایبرگلاس و انتقال به محل دیگر و نصب مجدد به راحتی و افزایش حجم در صورت نیاز در محل جدید .
دوام و مقاومت بالاي شیمیایی و فیزیکی ( عدم خوردگی بدنه و اتصالات پیچ و مهره ها و ..) در مقابل تمامی مواد اسید یا باز
بهترین گزینه براي نصب مخزن نگهداری آب و مخزن مایعات در مناطق صعب العبور که مخزن آب و مخازن نگهداری مایعات فلزي و بتنی در این مورد مشکلات زیادي دارند .
امکان اجرای مخزن آب فایبرگلاس در تمامی فصول سال و نقاط جغرافیایی .
دارا بودن مجوز بهداشت از معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت جهت نگهداري آب شرب
زیبایی ظاهري مخازن آب فایبرگلس جهت مناطق خاص و انطباق با رنگ محیط .
وزن سبک جهت مخازن هوایی نگهداری آب و مایعات .
یک سال گارانتی رسمی شرکتی و 5 سال خدمات پس از فروش ( 50 سال گارانتی بر اساس استاندارد )
طول عمر زیاد پانل های تایرود .
ضخامت یکسان پانلها و عاري بودن از هر گونه تخلخل - این موضوع دقیقا باعث ضدجلبک بودن مخزن ذخیره مایعات می گردد .
قابلیت عدم عبور نور از پنلهای این نوع مخزن آب، که به نوبه خود مانع رشد خزه جلبک و قارچ میگردد .
نیاز به تعمیر و نگهداري پایین و حذف رنگ آمیزي خارجی جهت سطوح مخازن
سطوح صاف و صیقلی که هیچگونه جرم و آلودگی را به خود جذب ننموده و به سادگی تمیز می شود.
مقاومت بالا نسبت به آب دریا، اسید ها و باز هاي قوي که کاربرد آنها را جهت مخازن ذخیره مواد شیمیایی اثبات می کنند.
مقاومت به تخریب دماي بالاي 100 درجه سانتیگراد که سبب می شود مخزن فایبرگلس براي آب و هواي کشورهاي خاورمیانه بسیار مناسب باشد .

معایب مخازن فایبرگلاس

معایب مخازن فایبرگلاس بهیچ عنوان باعث بازدارنگی خریداران از خرید مخزن فایبرگلاس نشده است لیکن صرفا جهت اطلاع شما کارفرمای عزیز موارد زیر بصورت تیتروار بیان می شود.

ضرورت به باز شدن کل پنل ها بهنگام سوراخ شدن از زیر مخزن فایبرگلاس
امکان رشد ترک در محل هایی که با پیچ و مهره پنل ها به هم مونتاژ شده اند.
قیمت بسیار بالای مخزن فایبرگلاس نسبت به پلی اتیلن و در عین حال قیمت پایین نسبت به مخزن استیل - مخزن 10 مترمکعب فایبرگلاس حدودا 4 برابر نمونه پلی اتیلن قیمت دارد و این قیمت معادل 25 درصد قیمت مخزن استیل می باشد.


مخزن نگهداری آب آشامیدنی فایبرگلاس

مخزن فایبرگلاس آب آشامیدنی جهت فود گرید شدن حتما می بایست ژلکت بهداشتی در بدنه داخلی تزریق شود.

مخزن ذخیره آب GRP ناب زیست یکی از با کیفیت ترین مخزن های آب فایبرگلاس در خاور میانه می باشد.

نحوه محاسبه ظرفیت و حجم مخزن ذخیره آب بهداشتی اعم از مخزن ذخیره آب پلی اتیلن و مخزن ذخیره آب فایبرگلاس GRP Tank در بیمارستان ، کمپ کارگری ، مجتمع مسکونی ، پالایشگاه و ...(تمامی اعداد بر حسب لیتر می باشند) در جداول زیر به تصویر کشیده شده است.


با توجه به مصرف سرانه آب در هر یک از بخش های مختلف بهداشتی ، صنعتی ، مسکونی و تجاری و کاربری های تفریحی ساختمانها و مجتمعهای درحال طراحی و ساخت ، کارشناسان و مهندسین مشاور بهنگام برآورد قیمت مخازن فایبرگلاس نیاز دارند بدانند در پروژه خود چه ظرفیتی از مخازن اعم از مخزن پلی اتیلن یا فایبرگلاس می بایست پیش بینی گردد.

لذا در ادامه با ذکر آمار و ارقام آب مورد نیاز در شبانه روز برای انسان ، دام و طیور را طی جداولی مجزا تبیین نموده ایم .

حجم مخازن فایبرگلاس در ساختمان ها با کاربری های مختلف

حجم مخزن فایبرگلاس مورد نیاز

ظرفیت مخزن فایبرگلاس مورد نیاز

یکی از پروژه معروف که توسط ناب زیست تولید و اجرا گردید در سال 1394 مخزن آب فایبرگلس مرکز خرید قلهک بوده است .

مخزن آب آتش نشانی مرکز خرید پالادیوم نیز شاهکار سال 93 شرکت ناب زیست بوده است .


کاربرد مخزن فایبرگلاس در ذخیره اسید

یکی از مهمترین کاربردهای مخزن فایبرگلاس از نوع GRP و یا FRP مخزن نگهداری انواع اسید با دانسیته های مختلف و دماهای مختلف می باشد .

نکته مهم اینکه با توجه به قیمت مخزن پلی اتیلن نسبت به مخزن فایبرگلاس در صورتی که دانسیته اسید بالا نباشد یعنی از عدد 1.8 تجاوز ننماید می توان از مخزن پلی اتیلن جهت نگهداری اسید استفاده نمود.

همچنین یکی از آیتمهای مهم در انتخاب نوع مخزن نگهداری اسید دمای اسید البته دمای پایدار می باشد .

در صورتی که دمای اسید درون مخزن از 60 درجه سانتیگراد تجاوز ننماید می توان از مخزن پلی اتیلن اعم از مخزن پلی اتیلن دولایه و یا مخزن پلی اتیلن سه تا پنج لایه و مخزن پلی اتیلن دوجداره استفاده نمود و در صورتی که دمای پایدار اسید بالاتر از 60 درجه سانتیگراد باشد حتما می بایست از مخزن فایبرگلاس استفاده نمود .

البته مخازن پلی پروپیلن نیز یکی از مدل های مخزن های نگهداری اسید ها می باشد که رنج دمایی تا 112 درجه سانتی گراد را می تواند تحمل کند.


مخزن کامپوزیت

مخزن کامپوزیت در واقع همان مخزن فایبرگلاس پنلی است که می تواند بصورت جی آر پی یا اس ام سی تولید و جهت نگهداری انواع مواد شیمیایی و بهداشتی و صدالبته آشامیدنی و خوراکی بصورت پیش ساخته یا مونتاژ در محل پروژه مخصوصا موتورخانه ها و پشت بام بیمارستان ها و پروژه های اداری، تجاری و مسکونی قابل تولید و نصب می باشد.
مخازن آب کامپوزیت ( مخزن جی آر پی ) ماژولار مکعبی : مخازن آب کامپوزیت ماژولار مکعبی از کامپوزیتهای با فاز تقویت کننده از نوع الیاف شیشه و فاز ماتریس از نوع رزینهای پلی استر غیراشباع وبه روشSMC تولید می شوند به این ترتیب که ابتدا مواد اولیه SMC به صورت ورقه هایی به شکل لواشک به صورت رولهایی با عرض تقریبی یک متر تولید می شوند.

حال با توجه به اینکه ساختار مخازن کامپوزیت به صورت ماژولار طراحی شده است(به این معنی که پنلهای یک یا دو متر مربعی به عنوان اجزای اصلی مخزن تولید می شوند سپس این پنلها با در نظر گرفتن تمهیداتی جهت آب بندی به یکدیگر متصل شده و نهایتا" تشکیل یک مخزن مثلا" به حجم 1000 مترمکعب یا بیشتر می دهند.

ابتدا قالبی فولادی برای تهیه پنلهای مورد نیازساخته شده (به صورت سمبه و ماتریس) سپس مواد اولیه به صورت الگوهای ورقه ای داخل قالبی با دمای تقریبی 150 درجه سانتیگراد قرار داده شده و تحت فشار تقریبی 1000 تن درمدت زمان تقریبی 600 ثانیه قطعه ای ورقه ای شکل با لبه های برآمده (جهت اتصال پنلها به یکدیگر ) به ضخامت تقریبی 10 میلیمتر تولید می شود.

با مونتاژ این قطعات درکنار یکدیگر می توان مخازن آب شرب مسقف با ابعاد از نیم تا 20000 متر مکعب – بیست میلیون لیتر – (ترکیبی) تولید کرد.


مزایای مخزن کامپوزیت

مخزن کامپوزیت به دو دسته مخازن اف آر پی و مخازن جی آر پی تقسیم می شوند.

در حقیقت هر آنچه که از ترکیب (کامپاند) پلی اتیلن یا پلاستیک با رزین ، پلی استرها و ... تولید شود بنام مخزن کامپوزیت نامگذاری می شود.

مخزن ذخیره سازی کامپوزیت یک گزینه عالی برای ذخیره آب و مایع های شیمیایی است.

ثابت شده است کامپوزیت که ماده ایده آل برای ساخت مخزن ذخیره انواع مختلف روغن است.

ترکیب وزن سبک ، کم هزینه ، مقاومت در برابر خوردگی ، انعطاف پذیری و استحکام باعث می شود در بسیاری از کاربردها فایبرگلاس از موادی مانند فولاد یا آلومینیوم برتری داشته باشد.

قوی اما سبک بودن مخازن کامپوزیت

فایبرگلاس از نسبت قدرت به وزن برخوردار است که ازاین لحاظ از بیشتر فلزات فراتر رفته است. وزن مخزن فایبرگلس بیش از 70٪ از فولاد سبک تر است. این امر باعث می شود تحویل و نصب آسان تر و ارزان تر شود و در دراز مدت در هزینه شما صرفه جویی شود.
مقاوم در برابر خوردگی
فایبرگلاس هنگام تنظیم برای مطابقت با برنامه شما ، در برابر مواد خورنده ای که غالباً در مخزن ذخیره می شود ، بسیار مقاوم است. فایبرگلاس بر خلاف فولاد یا آلومینیوم زنگ نمی زند و دچار خوردگی نمی شود و این بدان معنی است که به هیچ وجه نیازی به تعویض نخواهد بود.

مقرون به صرفه مخزن کامپوزیت

با توجه به استحکام و مقاومت در برابر خوردگی ، مخزن روغن فایبرگلاس به طور متوسط بیش از 35 سال عمر می کنند. عدم تعویض مخزن ، مقائمت در برابر زنگ زدگی و خورندگی باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود!
به راحتی تعمیر یا بروز رسانی شده است
به دلیل ماهیت کامپوزیت ، مخزن ذخیره روغن فایبرگلاس به راحتی قابل تعمیر هستند. اتصالات اضافی همچنین می تواند پس از تولید مخزن نصب شود ، به شما امکان می دهد تنظیمات مخزن خود را در صورت لزوم تغییر دهید.

مقاومت بالا مخزنهای فایبرگلاس

مواد فایبرگلاس در برابر چندین ماده شیمیایی ، سرما و زنگ زدگی بسیار مقاوم است. مواد بادوام آن مانع از ترک خوردگی ، انشعاب ، خوردگی و خراب شدن مخزن می شود و به دلیل طولانی بودن عمر آن مقرون به صرفه است.

ساخت انعطاف پذیر و امکان مونتاز در محل

ساخت و ساز انعطاف پذیر مورد استفاده برای این مخزن فایبرگلاس اجازه می دهد تا مخزن برای چندین مشخصات منحصر به فرد که ممکن است برای سایت شما لازم باشد ساخته شود. علاوه بر این ، رزین ها دراین مخزن استفاده شده اند برای اطمینان از ذخیره مایع مورد نظر شامل:

• آب آشامیدنی
• مواد شیمیایی
• آب خاکستری
• مواد سپتیک

شناخته شدن مخزن کامپوزیت بعنوان محصول سبک و بی اثر

در هنگام ساخت فایبرگلاس ، این ماده یک بار واکنش نشان می دهد و سپس برای استفاده های بعدی آن بی اثر باقی می ماند که مانع از واکنش مواد شیمیایی با مخزن می شود و به آن ماندگاری بیشتری می بخشد و در نهایت موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.


مزایای مخازن فایبرگلاس پنلی

• انتخاب در اندازه های مختلف

• انتخاب گسترده ای از اتصالات لوله کشی ، دریچه ها و گردشگاه های موجود

• ساخت فایبرگلاس سنگین

• عدم زنگ زدگی یا خوردگی

• بیش از 35 سال ماندگار خواهد شد

• تقریباً تعمیر و نگهداری راحت و کم هزینه در محل

• می توان با دیوارهای منفرد یا دوتایی ساخته شود


مخزن فایبرگلاس روی سطح زمین (Fiberglass Above Ground Tanks) :

این مخزن فایبرگلاس بالای سطح زمین قرار میگیرند و در ابعاد استاندارد تا 8،600 گالن برای ذخیره انبوه مایع در خارج از تأسیسات تجاری یا در مناطقی با منبع آب محدود ساخته شده است.

مزایای استفاده از مخزن فایبرگلاس بالای سطح زمین :

• مقاومت بالا در مقابل اسیدها
• عدم خورندگب در صورت نگهداری محلول های بازی درون مخزن فایبرگلاس
• حلالها و مایعات خورنده در تولید نفت ، مواد شیمیایی ، خمیر و کاغذ و سایر کاربردهای صنعتی
• از نظر محیط زیست ایمن است
• هرگز زنگ نخواهد زد
• ماندگاری طولانی مخازن فایبرگلاس

حوضچه های آب فایبرگلاس (Fiberglass Water Basins):

این مخزن فایبرگلاس فوقانی از یک سطح مسطح برای دسترسی آسان برخوردار بوده و بسیار سبک وزن هستند. آنها برای نگهداری مایعات عالی هستند و اغلب برای ذخیره فاضلاب و تشت زیرین برج خنک کننده و چربی گیرها مورد استفاده قرار می گیرند.

مخزن فایبرگلاس دفنی (Underground Fiberglass Tanks):

مخزن فایبرگلاس زیرزمینی یک ساختار سبک و در عین حال بسیار بادوام است که برای ذخیره سازی ایمن در اطراف خانه ها ، مشاغل و تأسیسات صنعتی ساخته شده است.


کاربردهای مخازن فایبرگلاس

نگهداری گازوئیل
ذخیره آب شرب
ذخیره سوخت موشک
AV-Gas
روغن موتور
ذخیره نفت سفید
سوخت دیزلی
ذخیره سوخت های موتور مخلوط الکل و بنزین
سیال اگزوز دیزل (DEF)
سوخت های اتانول ترکیبی موتور
ذخیره ترکیبات متانول
ذخیره سوخت های اکسیژن شده موتور
تصفیه و نهداری آب و فاضلاب
ذخیره هر ترکیبی از بنزین، اتانول و متانول

مخزن سپتیک فایبرگلاس (Fiberglass Septic Tanks) :

مخزن سپتیک فایبرگلاس برای ذخیره سپتیک بالای زمین مناسب است. فایبرگلاس مانند یک مخزن پلی اتیلن، به راحتی زنگ نمی زند و دچار خوردگی نمی شود ، می تواند در بالای زمین نصب شود و در برابر خوردگی بسیار مقاوم است.

شرکت ناب زیست بیش از 20 سال است که تولید کننده پیشرو مخزن فایبرگلاس مقاوم در صنعت آب و فاضلاب ، نفت وگاز و ... می باشد.

مشخصات فایبرگلاس مورد استفاده در ساخت مخزن فایبرگلس

جنس فایبرگلاس یک ماده بسیار انعطاف پذیر و مقاوم است که می تواند در طول استفاده از آن چندین مزیت از جمله مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف و انعطاف پذیری برای کار برای مکان خاص شما را فراهم کند.


قیمت مخزن فایبرگلاس

قیمت مخزن فایبرگلاس بستگی به دفنی یا غیر دفنی بودن مخازن ، روش تولید اعم GRP ، FRP ، SMC و در نهایت حجم منبع فایبرگلاس دارد.

هر چه حجم مخازن بزرگتر باشد قیمت مخزن فایبرگلاس بیشتر خواهد بود

تولید یکپارچه دارای قیمت کمتری نسبت به مخازن فایبرگلاس پنلی است که دست کارفرما را در اجرای مخازن در موتورخانه ها و پارکینگ ها و جاهایی که امکان انتقال یکپارچه مخزن ذخیره وجود ندارد باز خواهد گذاشت.

پس قیمت مخزن فایبرگلاس SMC از قیمت مخزن فایبرگلاس جی آر پی بیشتر است.

قیمت مخزن فایبرگلاس غیر دفنی از قیمت مخزن فایبرگلاس دفنی با شرط یکسان بودن روش تولید کمتر است.

برخی از کاربران مخازن کامپوزیت را با مخزن پلی اتیلن اشتباه می گیرند و به مخزن فایبرکلاس مخزن پلی اتیلن اطلاق می نمایند .

این کاربران بهنگام جستجوی قیمت مخزن پلی اتیلن عبارت قیمت مخزن فایبرگلاس را جستجو میکنند و وقتی به طور مثال با قیمت 3 میلیون تومان برای یک مخزن 1 مترمکعبی برخورد میکنند جا می خورند.

برای نگهداری آب در باغچه ها و واحدهای مسکونی و ... مخزن پلی اتیلن مقرون به صرفه است .

مخزن فایبرگلاس در موتورخانه مجتمع های مسکونی بیشتر از 20 واحد مسکونی و مجتمع های اداری و تجاری بمنظور مخزن ذخیره آب اتش نشانی، مخزن ذخیره آب بهداشتی ، مخزن ذخیره آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرند.


مخزن فایبرگلاس - قیمت مخزن ذخیره آب فایبرگلاس

با توجه به افزایش کاربرد مخزن فایبرگلاس در ذخیره آب آشامیدنی و آتش نشانی در بیمارستان ها ، پروژه های عمرانی ، مجتمع های مسکونی - تجاری - اداری و مقاومت بالای کامپوزیت در مقابل خورندگی سیالات شیمیایی در این قسمت از سایت به معرفی انواع مخازن فایبرگلاس ، قیمت مخزن ذخیره آب شرب ، کاربردها و ... می پردازیم .


مخزن فایبرگلاس

مخزن فایبرگلاس یکی از پرکاربردترین منابع ذخیره سیالات اعم از آب شرب و فاضلاب و اسیدها و مواد قلیایی با دماهای متفاوت در شرایط مختلف آب و هوایی کشور می باشد.

منظور ما از مخازن فایبرگلاس در اینجا نوع پنلی می باشد در حقیقت مراد ما از مخازن فایبرگلس مخزن SMC (دو رو صاف و بدون خلل و فرج) و نمونه پنلی فایبرگلاس یک رو صاف می باشد و نه مخازن استوانه کامپوزیت.

در حقیقت ما در این صفحه به دنبال معرفی مخازن فایبرگلاس نگهداری آب بهداشتی هستیم .

مخزن آب فایبرگلس یا منبع ذخیره آب بهداشتی تولید گروه صنایع ناب دارای استاندارهای ISO و پروانه بهداشت جهت مصارف بهداشتی و آشامیدنی می باشد .

مخزن فایبرگلاس یکی از انواع مخازن کامپوزیتی می باشد که بدلیل مزایای بسیار زیاد امروزه مورد توجه بسیاری از کارفرمایان و مشاوران قرار گرفته است.

نحوه ساخت این مخازن اینگونه است که پنلهای فایبرگلاس در کارخانه تولید و جهت نصب بصورت دمونتاژ به محل نصب جهت مونتاژ منتقل می گردد.

پنل ها بصورت تایلهای 1*1 متر می باشند لیکن امکان ساخت در قالبهای نیم متری نیز میسر است.

تولید مخزن آب شرب فایبرگلاس علیرغم هزینه بالاتر بدلیل تحمل درجه حرارت بالاتر نسبت به پلی اتیلن امروزه مورد درخواست بسیاری از کارفرمایان قرار گرفته است.

بیمارستان و پالایشگاه از جمله مشتریان عمده مخزن نگهداری مایعات و مخزن ذخیره آب فایبرگلس شرکت ما می باشند.

بیمارستان 540 تختخوابی کوثر سنندج یکی از بزرگترین مشتریان در سال 95 جهت مخزن ذخیره مواد رادیو اکتیو با بیست روز زمان ماند بود.

این مخزن ظرف مدت 2 هفته تولید و جهت نگهداری مایعات حاوی رادیو اکتیو به سنندج انتقال یافت.

مخازن فایبرگلس جهت ذخیره سازی و نگهداری آب آشامیدنی و آب بهداشتی یا آب آتش نشانی در اکثر بیمارستان ها و کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرد.


مزایای مخزن فایبرگلاس

دقت ابعادي بالا در ساخت مخازن آب فایبرگلاس
سهولت و سرعت بالاي نصب : اجراي مخزن 3000 متر مکعب ذخیره مایعات در مدت زمان 30 روز
قیمت مناسب : مخزن آب فایبرگلس | منبع آب فایبرگلاس در مقایسه با مخازن گالوانیزه و بتنی از لحاظ اقتصادي مقرون به صرفه بوده و به طور متوسط 10 تا 15 % هزینه تمام شده پائین تري دارند .
امکان باز کردن مخزن آب فایبرگلاس و انتقال به محل دیگر و نصب مجدد به راحتی و افزایش حجم در صورت نیاز در محل جدید .
دوام و مقاومت بالاي شیمیایی و فیزیکی ( عدم خوردگی بدنه و اتصالات پیچ و مهره ها و ..) در مقابل تمامی مواد اسید یا باز
بهترین گزینه براي نصب مخزن نگهداری آب و مخزن مایعات در مناطق صعب العبور که مخزن آب و مخازن نگهداری مایعات فلزي و بتنی در این مورد مشکلات زیادي دارند .
امکان اجرای مخزن آب فایبرگلاس در تمامی فصول سال و نقاط جغرافیایی .
دارا بودن مجوز بهداشت از معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت جهت نگهداري آب شرب
زیبایی ظاهري مخازن آب فایبرگلس جهت مناطق خاص و انطباق با رنگ محیط .
وزن سبک جهت مخازن هوایی نگهداری آب و مایعات .
یک سال گارانتی رسمی شرکتی و 5 سال خدمات پس از فروش ( 50 سال گارانتی بر اساس استاندارد )
طول عمر زیاد پانل های تایرود .
ضخامت یکسان پانلها و عاري بودن از هر گونه تخلخل - این موضوع دقیقا باعث ضدجلبک بودن مخزن ذخیره مایعات می گردد .
قابلیت عدم عبور نور از پنلهای این نوع مخزن آب، که به نوبه خود مانع رشد خزه جلبک و قارچ میگردد .
نیاز به تعمیر و نگهداري پایین و حذف رنگ آمیزي خارجی جهت سطوح مخازن
سطوح صاف و صیقلی که هیچگونه جرم و آلودگی را به خود جذب ننموده و به سادگی تمیز می شود.
مقاومت بالا نسبت به آب دریا، اسید ها و باز هاي قوي که کاربرد آنها را جهت مخازن ذخیره مواد شیمیایی اثبات می کنند.
مقاومت به تخریب دماي بالاي 100 درجه سانتیگراد که سبب می شود مخزن فایبرگلس براي آب و هواي کشورهاي خاورمیانه بسیار مناسب باشد .

معایب مخازن فایبرگلاس

معایب مخازن فایبرگلاس بهیچ عنوان باعث بازدارنگی خریداران از خرید مخزن فایبرگلاس نشده است لیکن صرفا جهت اطلاع شما کارفرمای عزیز موارد زیر بصورت تیتروار بیان می شود.

ضرورت به باز شدن کل پنل ها بهنگام سوراخ شدن از زیر مخزن فایبرگلاس
امکان رشد ترک در محل هایی که با پیچ و مهره پنل ها به هم مونتاژ شده اند.
قیمت بسیار بالای مخزن فایبرگلاس نسبت به پلی اتیلن و در عین حال قیمت پایین نسبت به مخزن استیل - مخزن 10 مترمکعب فایبرگلاس حدودا 4 برابر نمونه پلی اتیلن قیمت دارد و این قیمت معادل 25 درصد قیمت مخزن استیل می باشد.


مخزن نگهداری آب آشامیدنی فایبرگلاس

مخزن فایبرگلاس آب آشامیدنی جهت فود گرید شدن حتما می بایست ژلکت بهداشتی در بدنه داخلی تزریق شود.

مخزن ذخیره آب GRP ناب زیست یکی از با کیفیت ترین مخزن های آب فایبرگلاس در خاور میانه می باشد.

نحوه محاسبه ظرفیت و حجم مخزن ذخیره آب بهداشتی اعم از مخزن ذخیره آب پلی اتیلن و مخزن ذخیره آب فایبرگلاس GRP Tank در بیمارستان ، کمپ کارگری ، مجتمع مسکونی ، پالایشگاه و ...(تمامی اعداد بر حسب لیتر می باشند) در جداول زیر به تصویر کشیده شده است.


با توجه به مصرف سرانه آب در هر یک از بخش های مختلف بهداشتی ، صنعتی ، مسکونی و تجاری و کاربری های تفریحی ساختمانها و مجتمعهای درحال طراحی و ساخت ، کارشناسان و مهندسین مشاور بهنگام برآورد قیمت مخازن فایبرگلاس نیاز دارند بدانند در پروژه خود چه ظرفیتی از مخازن اعم از مخزن پلی اتیلن یا فایبرگلاس می بایست پیش بینی گردد.

لذا در ادامه با ذکر آمار و ارقام آب مورد نیاز در شبانه روز برای انسان ، دام و طیور را طی جداولی مجزا تبیین نموده ایم .

حجم مخازن فایبرگلاس در ساختمان ها با کاربری های مختلف

حجم مخزن فایبرگلاس مورد نیاز

ظرفیت مخزن فایبرگلاس مورد نیاز

یکی از پروژه معروف که توسط ناب زیست تولید و اجرا گردید در سال 1394 مخزن آب فایبرگلس مرکز خرید قلهک بوده است .

مخزن آب آتش نشانی مرکز خرید پالادیوم نیز شاهکار سال 93 شرکت ناب زیست بوده است .


کاربرد مخزن فایبرگلاس در ذخیره اسید

یکی از مهمترین کاربردهای مخزن فایبرگلاس از نوع GRP و یا FRP مخزن نگهداری انواع اسید با دانسیته های مختلف و دماهای مختلف می باشد .

نکته مهم اینکه با توجه به قیمت مخزن پلی اتیلن نسبت به مخزن فایبرگلاس در صورتی که دانسیته اسید بالا نباشد یعنی از عدد 1.8 تجاوز ننماید می توان از مخزن پلی اتیلن جهت نگهداری اسید استفاده نمود.

همچنین یکی از آیتمهای مهم در انتخاب نوع مخزن نگهداری اسید دمای اسید البته دمای پایدار می باشد .

در صورتی که دمای اسید درون مخزن از 60 درجه سانتیگراد تجاوز ننماید می توان از مخزن پلی اتیلن اعم از مخزن پلی اتیلن دولایه و یا مخزن پلی اتیلن سه تا پنج لایه و مخزن پلی اتیلن دوجداره استفاده نمود و در صورتی که دمای پایدار اسید بالاتر از 60 درجه سانتیگراد باشد حتما می بایست از مخزن فایبرگلاس استفاده نمود .

البته مخازن پلی پروپیلن نیز یکی از مدل های مخزن های نگهداری اسید ها می باشد که رنج دمایی تا 112 درجه سانتی گراد را می تواند تحمل کند.


مخزن کامپوزیت

مخزن کامپوزیت در واقع همان مخزن فایبرگلاس پنلی است که می تواند بصورت جی آر پی یا اس ام سی تولید و جهت نگهداری انواع مواد شیمیایی و بهداشتی و صدالبته آشامیدنی و خوراکی بصورت پیش ساخته یا مونتاژ در محل پروژه مخصوصا موتورخانه ها و پشت بام بیمارستان ها و پروژه های اداری، تجاری و مسکونی قابل تولید و نصب می باشد.
مخازن آب کامپوزیت ( مخزن جی آر پی ) ماژولار مکعبی : مخازن آب کامپوزیت ماژولار مکعبی از کامپوزیتهای با فاز تقویت کننده از نوع الیاف شیشه و فاز ماتریس از نوع رزینهای پلی استر غیراشباع وبه روشSMC تولید می شوند به این ترتیب که ابتدا مواد اولیه SMC به صورت ورقه هایی به شکل لواشک به صورت رولهایی با عرض تقریبی یک متر تولید می شوند.

حال با توجه به اینکه ساختار مخازن کامپوزیت به صورت ماژولار طراحی شده است(به این معنی که پنلهای یک یا دو متر مربعی به عنوان اجزای اصلی مخزن تولید می شوند سپس این پنلها با در نظر گرفتن تمهیداتی جهت آب بندی به یکدیگر متصل شده و نهایتا" تشکیل یک مخزن مثلا" به حجم 1000 مترمکعب یا بیشتر می دهند.

ابتدا قالبی فولادی برای تهیه پنلهای مورد نیازساخته شده (به صورت سمبه و ماتریس) سپس مواد اولیه به صورت الگوهای ورقه ای داخل قالبی با دمای تقریبی 150 درجه سانتیگراد قرار داده شده و تحت فشار تقریبی 1000 تن درمدت زمان تقریبی 600 ثانیه قطعه ای ورقه ای شکل با لبه های برآمده (جهت اتصال پنلها به یکدیگر ) به ضخامت تقریبی 10 میلیمتر تولید می شود.

با مونتاژ این قطعات درکنار یکدیگر می توان مخازن آب شرب مسقف با ابعاد از نیم تا 20000 متر مکعب – بیست میلیون لیتر – (ترکیبی) تولید کرد.


مزایای مخزن کامپوزیت

مخزن کامپوزیت به دو دسته مخازن اف آر پی و مخازن جی آر پی تقسیم می شوند.

در حقیقت هر آنچه که از ترکیب (کامپاند) پلی اتیلن یا پلاستیک با رزین ، پلی استرها و ... تولید شود بنام مخزن کامپوزیت نامگذاری می شود.

مخزن ذخیره سازی کامپوزیت یک گزینه عالی برای ذخیره آب و مایع های شیمیایی است.

ثابت شده است کامپوزیت که ماده ایده آل برای ساخت مخزن ذخیره انواع مختلف روغن است.

ترکیب وزن سبک ، کم هزینه ، مقاومت در برابر خوردگی ، انعطاف پذیری و استحکام باعث می شود در بسیاری از کاربردها فایبرگلاس از موادی مانند فولاد یا آلومینیوم برتری داشته باشد.

قوی اما سبک بودن مخازن کامپوزیت

فایبرگلاس از نسبت قدرت به وزن برخوردار است که ازاین لحاظ از بیشتر فلزات فراتر رفته است. وزن مخزن فایبرگلس بیش از 70٪ از فولاد سبک تر است. این امر باعث می شود تحویل و نصب آسان تر و ارزان تر شود و در دراز مدت در هزینه شما صرفه جویی شود.
مقاوم در برابر خوردگی
فایبرگلاس هنگام تنظیم برای مطابقت با برنامه شما ، در برابر مواد خورنده ای که غالباً در مخزن ذخیره می شود ، بسیار مقاوم است. فایبرگلاس بر خلاف فولاد یا آلومینیوم زنگ نمی زند و دچار خوردگی نمی شود و این بدان معنی است که به هیچ وجه نیازی به تعویض نخواهد بود.

مقرون به صرفه مخزن کامپوزیت

با توجه به استحکام و مقاومت در برابر خوردگی ، مخزن روغن فایبرگلاس به طور متوسط بیش از 35 سال عمر می کنند. عدم تعویض مخزن ، مقائمت در برابر زنگ زدگی و خورندگی باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود!
به راحتی تعمیر یا بروز رسانی شده است
به دلیل ماهیت کامپوزیت ، مخزن ذخیره روغن فایبرگلاس به راحتی قابل تعمیر هستند. اتصالات اضافی همچنین می تواند پس از تولید مخزن نصب شود ، به شما امکان می دهد تنظیمات مخزن خود را در صورت لزوم تغییر دهید.

مقاومت بالا مخزنهای فایبرگلاس

مواد فایبرگلاس در برابر چندین ماده شیمیایی ، سرما و زنگ زدگی بسیار مقاوم است. مواد بادوام آن مانع از ترک خوردگی ، انشعاب ، خوردگی و خراب شدن مخزن می شود و به دلیل طولانی بودن عمر آن مقرون به صرفه است.

ساخت انعطاف پذیر و امکان مونتاز در محل

ساخت و ساز انعطاف پذیر مورد استفاده برای این مخزن فایبرگلاس اجازه می دهد تا مخزن برای چندین مشخصات منحصر به فرد که ممکن است برای سایت شما لازم باشد ساخته شود. علاوه بر این ، رزین ها دراین مخزن استفاده شده اند برای اطمینان از ذخیره مایع مورد نظر شامل:

• آب آشامیدنی
• مواد شیمیایی
• آب خاکستری
• مواد سپتیک

شناخته شدن مخزن کامپوزیت بعنوان محصول سبک و بی اثر

در هنگام ساخت فایبرگلاس ، این ماده یک بار واکنش نشان می دهد و سپس برای استفاده های بعدی آن بی اثر باقی می ماند که مانع از واکنش مواد شیمیایی با مخزن می شود و به آن ماندگاری بیشتری می بخشد و در نهایت موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.


مزایای مخازن فایبرگلاس پنلی

• انتخاب در اندازه های مختلف

• انتخاب گسترده ای از اتصالات لوله کشی ، دریچه ها و گردشگاه های موجود

• ساخت فایبرگلاس سنگین

• عدم زنگ زدگی یا خوردگی

• بیش از 35 سال ماندگار خواهد شد

• تقریباً تعمیر و نگهداری راحت و کم هزینه در محل

• می توان با دیوارهای منفرد یا دوتایی ساخته شود


مخزن فایبرگلاس روی سطح زمین (Fiberglass Above Ground Tanks) :

این مخزن فایبرگلاس بالای سطح زمین قرار میگیرند و در ابعاد استاندارد تا 8،600 گالن برای ذخیره انبوه مایع در خارج از تأسیسات تجاری یا در مناطقی با منبع آب محدود ساخته شده است.

مزایای استفاده از مخزن فایبرگلاس بالای سطح زمین :

• مقاومت بالا در مقابل اسیدها
• عدم خورندگب در صورت نگهداری محلول های بازی درون مخزن فایبرگلاس
• حلالها و مایعات خورنده در تولید نفت ، مواد شیمیایی ، خمیر و کاغذ و سایر کاربردهای صنعتی
• از نظر محیط زیست ایمن است
• هرگز زنگ نخواهد زد
• ماندگاری طولانی مخازن فایبرگلاس

حوضچه های آب فایبرگلاس (Fiberglass Water Basins):

این مخزن فایبرگلاس فوقانی از یک سطح مسطح برای دسترسی آسان برخوردار بوده و بسیار سبک وزن هستند. آنها برای نگهداری مایعات عالی هستند و اغلب برای ذخیره فاضلاب و تشت زیرین برج خنک کننده و چربی گیرها مورد استفاده قرار می گیرند.

مخزن فایبرگلاس دفنی (Underground Fiberglass Tanks):

مخزن فایبرگلاس زیرزمینی یک ساختار سبک و در عین حال بسیار بادوام است که برای ذخیره سازی ایمن در اطراف خانه ها ، مشاغل و تأسیسات صنعتی ساخته شده است.


کاربردهای مخازن فایبرگلاس

نگهداری گازوئیل
ذخیره آب شرب
ذخیره سوخت موشک
AV-Gas
روغن موتور
ذخیره نفت سفید
سوخت دیزلی
ذخیره سوخت های موتور مخلوط الکل و بنزین
سیال اگزوز دیزل (DEF)
سوخت های اتانول ترکیبی موتور
ذخیره ترکیبات متانول
ذخیره سوخت های اکسیژن شده موتور
تصفیه و نهداری آب و فاضلاب
ذخیره هر ترکیبی از بنزین، اتانول و متانول

مخزن سپتیک فایبرگلاس (Fiberglass Septic Tanks) :

مخزن سپتیک فایبرگلاس برای ذخیره سپتیک بالای زمین مناسب است. فایبرگلاس مانند یک مخزن پلی اتیلن، به راحتی زنگ نمی زند و دچار خوردگی نمی شود ، می تواند در بالای زمین نصب شود و در برابر خوردگی بسیار مقاوم است.

شرکت ناب زیست بیش از 20 سال است که تولید کننده پیشرو مخزن فایبرگلاس مقاوم در صنعت آب و فاضلاب ، نفت وگاز و ... می باشد.

مشخصات فایبرگلاس مورد استفاده در ساخت مخزن فایبرگلس

جنس فایبرگلاس یک ماده بسیار انعطاف پذیر و مقاوم است که می تواند در طول استفاده از آن چندین مزیت از جمله مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف و انعطاف پذیری برای کار برای مکان خاص شما را فراهم کند.


قیمت مخزن فایبرگلاس

قیمت مخزن فایبرگلاس بستگی به دفنی یا غیر دفنی بودن مخازن ، روش تولید اعم GRP ، FRP ، SMC و در نهایت حجم منبع فایبرگلاس دارد.

هر چه حجم مخازن بزرگتر باشد قیمت مخزن فایبرگلاس بیشتر خواهد بود

تولید یکپارچه دارای قیمت کمتری نسبت به مخازن فایبرگلاس پنلی است که دست کارفرما را در اجرای مخازن در موتورخانه ها و پارکینگ ها و جاهایی که امکان انتقال یکپارچه مخزن ذخیره وجود ندارد باز خواهد گذاشت.

پس قیمت مخزن فایبرگلاس SMC از قیمت مخزن فایبرگلاس جی آر پی بیشتر است.

قیمت مخزن فایبرگلاس غیر دفنی از قیمت مخزن فایبرگلاس دفنی با شرط یکسان بودن روش تولید کمتر است.

برخی از کاربران مخازن کامپوزیت را با مخزن پلی اتیلن اشتباه می گیرند و به مخزن فایبرکلاس مخزن پلی اتیلن اطلاق می نمایند .

این کاربران بهنگام جستجوی قیمت مخزن پلی اتیلن عبارت قیمت مخزن فایبرگلاس را جستجو میکنند و وقتی به طور مثال با قیمت 3 میلیون تومان برای یک مخزن 1 مترمکعبی برخورد میکنند جا می خورند.

برای نگهداری آب در باغچه ها و واحدهای مسکونی و ... مخزن پلی اتیلن مقرون به صرفه است .

مخزن فایبرگلاس در موتورخانه مجتمع های مسکونی بیشتر از 20 واحد مسکونی و مجتمع های اداری و تجاری بمنظور مخزن ذخیره آب اتش نشانی، مخزن ذخیره آب بهداشتی ، مخزن ذخیره آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 108
  • بازدید سال : 330
  • بازدید کلی : 5013
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی