loading...

معرفی ابزارهای صنعتی

بازدید : 271
شنبه 11 مرداد 1399 زمان : 23:17

بررسی مقایسه ای آب معدنی و آب تصفیه شده با دستگاه تصفیه آب


شاید برای خیلی از ما این سوال پیش آمده باشد که استفاده از دستگاه تصفیه آب بهتر است یا استفاده از آبهای معدنی و آشامیدنی موجود در بازار . حتما همه شما نقل قولهای رایج در جامعه درباره هر یک از این دو مورد را زیاد شنیده اید. به عنوان مثال خیلی از افراد معتقد هستند که آب تصفیه شده ، تلخ مزه است یا برخی دیگر گمان میکنند استفاده از آبهای معدنی سبب چاقی های موضعی به خصوص در نواحی شکم می شود.
بنابراین تصمیم گرفتیم در یک مطلب کوتاه و جامع ، این دو موضوع را با هم مقایسه کنیم تا یک جمع بندی از ساختار و ویژگیهای هر یک از این سیستمها داشته باشیم.


همچنین سعی خواهیم کرد در یک مطلب بسیار جامع و در عین حال کوتاه ، روند و فرایند تصفیه آب توسط دستگاههای خانگی را توضیح دهیم تا اگر چنانچه شما قصد خرید و نصب این سیستم را برای منزل خود دارید ، حد اقل از اجزای ضروری و عملکرد هر یک از آنها به طور کامل مطلع باشید.


با توسعه جمعیت شهری و فقدان آب شرب سالم , امروزه یکی‌از گرفتاری های شهرنشینی , مسائل مربوط به آب ‌آشامیدنی است . با وجود کارخانه ها و تولید کننده های متعدد سازنده آب معدنی و آب شرب , این سوال که استفاده از آب معدنی عاقلانه تر است یا استفاده از دستگاه تصفیه آب , ذهن بیشتر اقشار جامعه را به خود معطوف نموده است . در این مقاله نگاهی گذرا و مقایسه ای به آب معدنی و آب تصفیه انداخته و قضاوت در این باره را به عهده شما می گذاریم .


یکی ‌از موادی که در تهیه آبهای معدنی از آن استفاده می شود ماده ای نگهدارنده با عنوان فلوراید می‌باشد . ماده فلوراید سرطان زا بوده و استفاده از آن برای انسانها بسیار زیان آور و خطرناک است اما از آن جا که به صورت معمول آب بهداشتی و سلامت بعد از گذشت دو روز در بطری آغاز به گندیدگی می‌کند , در ایران برای پیشگیری از این قضیه به آبهای آشامیدنی و معدنی فلوراید می افزایند .
در مقایسه استفاده از دستگاه تصفیه آب و آب معدنی یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه نمود , موقعیت محیطی غیر بهداشتی و شرایط تولید آن است که متاسفانه در کارخانجات سازنده آب معدنی به چشم می خورد و البته این موضوع در استفاده از دستگاه وجود ندارد .


به عنوان یک مصرف کننده باید بدانید که اصلی ترین وظیفه این دستگاه , حذف املاح زیادی و نیترات موجود در آب میباشد چون وجود بیش تر از حد این مواد برای بدن فرد زیان آور میباشد در صورتی‌که که در ایجاد آب معدنی عموما از نیترات و املاح استفاده می‌شود که وجود این مواد سبب ایجاد و بروز بیماری هایی نظیر سنگ کلیه و . . . می گردد .
نکته آخر این ‌که در دراز مدت ، استفاده از این دستگاه از نظر اقتصادی برای مصرف کننده بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود . چون شما به عنوان یک مصرف کننده قطعا در طول سال و سالیان از حجم زیادی آب معدنی و یا آشامیدنی استفاده می نمایید که این موضوع در دراز مدت هزینه بسیار زیادی به شما تحمیل خواهد نمود و البته استفاده از بطری های آب معدنی از نظر زیست محیطی نیز مشکلاتتی در بر خواهد داشت که این موضوع در استفاده از دستگاه تصفیه برطرف خواهد شد و شما در طول سال تنها هزینه تعویض فیلتر را خواهید داشت.

روشهای موثر در انتخاب بهترین و مناسب ترین دستگاه تصفیه آب


به دلیل اینکه امروز مدلهای بسیار متنوعی از نوع خانگی این دستگاه در بازار وجود دارد , انتخاب مناسبترین و کاربردی ترین نوع کار ساده ای نیست . اما اطلاع از پاره ای موارد در خرید مناسب ترین دستگاه ، بسیار راه گشا خواهد بود که در زیر به اختصار به آنها اشاره خواهد شد .
مهمترین مساله در خرید و انتخاب ، توجه به نوع کاربرد و نیاز مصرف کننده می باشد بنابراین به هنگام خرید و انتخاب باید دقیقا بدانید که هدف شما از تهیه این دستگاه چه می باشد و آبی که قصد تصفیه آن را دارید ، دارای چه خصوصیاتی از نظر فیزیک و شیمیایی می باشد .


ظاهر و ابعاد دستگاه نیز از آن دسته مواردیست که باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین با مقایسه ظاهر و ابعاد دستگاه نسبت به فضایی که برای تعبیه آن در نظر گرفته اید ، میتوانید به انتخاب بهتری داشته باشید .
در مرحله بعد ، توجه کافی به اصل و اوریجینال بودن دستگاه داشته باشید . از آنجا که در حال حاضر مدلهای بسیار متنوعی از انواع این دستگاه در کشور وجود دارد ، طبیعتا مدلهای تقلبی نیز بسیار زیاد خواهد بود. به طور معمول دستگاههای ساخت تایوان از کیفیت بالاتری برخوردار هستند .


اطلاع از نحوه عملکرد و روش تصفیه آب نیز از جمله مواردیست که راهنمای خوبی در انتخاب و خرید می باشد . همانطور که در قبل اشاره شد تصفیه آب مجهز به سیستم اسمز معکوس دارای کیفیت و راندمان بالاتری نسبت به سایر موارد می باشد و آب حاصل از این نوع دستگاه بسیار سالم تر از دستگاههای مجهز به سیستم فیلتراسیون می باشد .
آگاهی از استانداردها و گواهینامه های دستگاه هم ‌از جمله مواردیست که به هنگام خرید بایستی دقت ویژه ای به آن داشته باشید .


سیستم بکار رفته در دستگاه تصفیه آب خانگی


در دستگاه تصفیه آب خانگی سیستم اسمز معکوس و یا سیستم فیلتراسیون بکار میرود . در صورت استفاده از سیستم فیلتراسیون , قیمت تمام شده دستگاه بسیار کمتر از دستگاه اسمز معکوس می باشد اما آب خروجی از دستگاه به روش فیلتراسیون , از کیفیت کمتری برخوردار خواهد بود .
بر عکس , در روش اسمز معکوس , علاوه بر برخورداری از آبی‌ با کیفیت بالا , هزینه تمام شده این مدل از دستگاهها به مراتب فراتر از سایر انواع خواهد بود . در واقع یکی از علل تفاوت قیمت در انواع مختلف سیستمهای تصفیه خانگی ، برخورداری از سیستم اسمز معکوس در دستگاه می باشد.


روش عمل سیستم اسمز معکوس


به اختصار میتوان روش فعالیت و عملکرد دستگاه تصفیه آب را اینگونه شرح داد :
در این گونه از دستگاهها , فیلترهایی با اسم ممبران موجود هست که آب با فشار از آنان عبور داده میشود . در زمان عبور آب از ممبرانها , مواد جامد و محلول در آب , در ممبران باقیمانده و آب خالص از آن عبور می نماید . بدین روش از تصفیه آب روش RO یا این که اسمز معکوس گفته می‌شود که نسبت به بقیه روشهای تصفیه آب برتری داشته و تا حد زیاد متعددی آلاینده ها و مواد زیان آور را از آب حذف می کند .
فرایند کلی تصفیه آب در دستگاههای تصفیه خانگی را بشناسید
سیستم تصفیه آب در دستگاههای خانگی معمولا طی پنج مرحله صورت می گیرد. در برخی از دستگاههای این مراحل به شش یا هفت مرحله هم خواهد رسید که در این صورت سیستم مذکور از فیلترهای بیشتری برخوردار است. اصولا در انواع خانگی این سیستمها ، فیلتر شنی و فیلتر کربنی جزو مراحل ضروری و ثابت میباشد. در اولین مراحل ذرات معلق آب توسط فیلترهای شنی و فیلترهای الیافی گرفته میشود .
در بخش دیگری از دستگاه ذرات محلول نظیر ذرات سرب ، نیترات و کلر توسط فیلتر زغالی از آب حذف می شود. این فیلترها ممکن است طی چند مرحله این فرایند را انجام دهد . در سیستم اسمز معکوس کدورت ، طعمها و رنگهای نا مطبوع آب حذف می شود و در نهایت آب گوارا و تصفیه شده تولید می شود .

آب شیرین کن کشاورزی

دستگاه‎های آب شیرین کن کشاورزی از حساسیت کمتری نسبت به دستگاه آب شیرین کن آشامیدنی برخوردار هستند.

علت این مسئله آن است که می‌توان مقداری از آب خام را با آب تصفیه شده اختلاط نمود و از این بابت مشکلی به وجود نخواهد آمد.آب خام در سیستم‌های آب شیرین کن کشاورزی به طور معمول آب چاه یا آب دریا است که میزان جامدات محلول در آب که بیش از ۵۰۰۰ میلی گرم بر لیتر است.

با توجه به میزان شوری آب خام برای استفاده و به منظور رفع شوری آب نیازمند تصفیه می‌باشد.

سیستم‌های آب شیرین کن کشاورزی مانند سیستم تصفیه آب آشامیدنی دارای واحد پیش تصفیه است.

واحد پیش تصفیه شامل فیلتر شنی، فیلتر کربنی، فیلتر میکرونی و تزریق آنتی‎اسکالانت است.

در صورتی که آب مورد استفاده آب حاوی کلیفرم باشد از واحدهای ضد عفونی استفاده می‌شود.

واحدهای ضدعفونی مورد استفاده مانند لامپ UV ، ازن و کلر می‌باشد.

در نهایت آب خام به منظور تصفیه نهایی وارد ممبران‌های اسمز معکوس می‌شود.

در گذشته صرفا از دستگاه‌های آب شیرین کن برای تولید آب آشامیدنی استفاده می‌شد. یکی از صنایعی که استفاده از این دستگاه در آن در حال گسترش است، صنایع کشاورزی می‎باشد که اصطلاحاً به آن آب شیرین کن کشاورزی می‌گویند. در مناطقی که میزان آب شیرین یا آب مناسب برای کشاورزی و زراعت وجود ندارد، از دستگاه آب شیرین کن استفاده می‌کنند.


استفاده از دستگاه تصفیه آب در کشاورزی

در مناطقی که دسترسی به آب شیرین کم است به منظور بدست آوردن آب برای مصارف گلخانه‌ای و کشاورزی که آب از EC نسبتا بالایی برخوردار است با استفاده از دستگاه تصفیه آب کشاورزی اسمز می‌توان آب مطبوع برای کشاورزی بدست آورد.

به علاوه استفاده از این دستگاه باعث افزایش تولیدات کشاورزی خواهد شد.

با استفاده از دستگاه آب شیرین کن کشاورزی اسمز معکوس تهیه آب جهت گلخانه و کشاورزی در مناطقی که دسترسی به آب‌های شیرین میسر نیست، دسترسی به آب شیرین مقدور می‌شود. با کمک این دستگاه شوری آب تا درصد بسیار زیادی کاهش می‌یابد. آب خروجی از دستگاه تصفیه آب برای کشاورزی مناسب خواهد بود. در نتیجه استفاده از این دستگاه بازدهی و راندمان محصولات افزایش خواهد یافت. نکته حائز اهمیت این است که به دلیل افزایش راندمان محصولات کشاورزی در اثر استفاده از این دستگاه تمام هزینه‎های مربوط به خریداری، راه اندازی و استفاده از دستگاه در سال اول جبران خواهد شد.


روش کار دستگاه تصفیه آب

تنها روش شیرین‌سازی آب‌های شور، لب شور و آب دریا روش اسمز معکوس است.

در روش اسمز معکوس از غشا نیمه تراوا استفاده می‌شود.

روش کار اسمز معکوس به این صورت است که املاح محلول و معلق به روش فیزیکی از مولکول‌های آب جدا سازی می‎کند.

املاح توسط آب تغلیظ شده به بیرون ازغشا هدایت می‌شود. آب تغلیظ شده اصطلاحاً پساب سیستم نامیده می‌شود.

آب خارج شده از ممبران آب شیرین و قابل استفاده برای مصارف گوناگون است.


قبل از خرید دستگاه آب شیرین کن صنعتی به این نکات توجه کنید:

لطفا قبل از اقدام به خرید دستگاه آب شیرین کن RO صنعتی مطالب زیر را به دقت مطالعه فرمایید

۱- به منظور برآورد هزینه‌های کلی دستگاه آب‌شیرین‌کن لازم است پارامترهایی را نظیر هدایت الکتریکی EC، سولفات، کلراید، کلسیم، منیزیم، آهن، سختی کل، سیلیس، کدورت، را مورد آزمایش قرار داده و به واحد طراحی این شرکت اعلام فرمایید.

۲- بهتر است نمونه‌گیری از چاه ۱۵ الی ۳۰ دقیقه پس از خروج آب انجام شود تا از شفاف و زلال شدن آب اطمینان حاصل کنید.

۳- ظرفیت آب‌دهی دستگاه آب شیرین کن را ۲۰ درصد بالاتر از میزان مصرف آب شیرین مجموعه خود انتخاب کنید تا طول عمر تجهیزات سیستم آب شیرین کن را افزایش و هزینه نگهداری و استهلاک را کاهش دهید.

۴- قبل از راه اندازی دستگاه آب شیرین کن حتما از سلامت اتصالات و عدم زنگ‌زندگی پمپ و لوله‌های انتقال آب چاه اطمینان حاصل فرمایید و درصورتی که پمپ چاه با روغن کار می‌کند و احتمال ورود روغن در آب چاه وجود دارد، به کارشناس طراح سیستم‌های اسمز معکوس (RO) این شرکت اطلاع دهید.

۵- درصورتی که احتمال می‌دهید کیفیت آب چاه در طول سال تغییر کند، آب چاه را در بدترین شرایط، آزمایش کنید و درصورتی که زمان برایتان اهمیت دارد، با هماهنگی طراح و واحد فروش می‌توانید میزان مقاومت غشایی دستگاه آب شیرین کن را یک الی دو درجه بالاتر از حالت عادی انتخاب کنید.

امروزه دستگاه‌های آب شیرین کن صنعتی و تصفیه آب کشاورزی در صنایع مختلفی همچون صنایع غذایی، گلخانه‌، دامداری، مرغداری، مزارع و ... کاربرد دارد. با استفاده از آب شیرین کن های صنعتی و کشاورزی می‌توان آب دریا و آب چاه را به آب مناسب برای مصرف کشاورزی و یا صنعتی تبدیل کرد. آب شیرین کن های صنعتی علاوه بر افزایش کیفیت محصولات در صنایع (به ویژه صنایع غذایی)، موجب افزایش راندمان و کاهش استهلاک بسیاری از دستگاه‌های صنعتی می‌شود. برای مثال درصورتی که آب مصرفی یک گلخانه از کیفیت مطلوب برخوردار نباشد، املاح اضافی موجود در آب، روزنه‌ها و منافذ گیاهان را بسته و موجب کاهش رویش و رشد گیاه شده و در نتیجه کاهش کیفیت و تولید محصول را به دنبال خواهد داشت.

استعلام فیمت و فروش انواع تصفیه آب کشاورزی خانگی دریایی در هلدینگ برتر

بررسی مقایسه ای آب معدنی و آب تصفیه شده با دستگاه تصفیه آب


شاید برای خیلی از ما این سوال پیش آمده باشد که استفاده از دستگاه تصفیه آب بهتر است یا استفاده از آبهای معدنی و آشامیدنی موجود در بازار . حتما همه شما نقل قولهای رایج در جامعه درباره هر یک از این دو مورد را زیاد شنیده اید. به عنوان مثال خیلی از افراد معتقد هستند که آب تصفیه شده ، تلخ مزه است یا برخی دیگر گمان میکنند استفاده از آبهای معدنی سبب چاقی های موضعی به خصوص در نواحی شکم می شود.
بنابراین تصمیم گرفتیم در یک مطلب کوتاه و جامع ، این دو موضوع را با هم مقایسه کنیم تا یک جمع بندی از ساختار و ویژگیهای هر یک از این سیستمها داشته باشیم.


همچنین سعی خواهیم کرد در یک مطلب بسیار جامع و در عین حال کوتاه ، روند و فرایند تصفیه آب توسط دستگاههای خانگی را توضیح دهیم تا اگر چنانچه شما قصد خرید و نصب این سیستم را برای منزل خود دارید ، حد اقل از اجزای ضروری و عملکرد هر یک از آنها به طور کامل مطلع باشید.


با توسعه جمعیت شهری و فقدان آب شرب سالم , امروزه یکی‌از گرفتاری های شهرنشینی , مسائل مربوط به آب ‌آشامیدنی است . با وجود کارخانه ها و تولید کننده های متعدد سازنده آب معدنی و آب شرب , این سوال که استفاده از آب معدنی عاقلانه تر است یا استفاده از دستگاه تصفیه آب , ذهن بیشتر اقشار جامعه را به خود معطوف نموده است . در این مقاله نگاهی گذرا و مقایسه ای به آب معدنی و آب تصفیه انداخته و قضاوت در این باره را به عهده شما می گذاریم .


یکی ‌از موادی که در تهیه آبهای معدنی از آن استفاده می شود ماده ای نگهدارنده با عنوان فلوراید می‌باشد . ماده فلوراید سرطان زا بوده و استفاده از آن برای انسانها بسیار زیان آور و خطرناک است اما از آن جا که به صورت معمول آب بهداشتی و سلامت بعد از گذشت دو روز در بطری آغاز به گندیدگی می‌کند , در ایران برای پیشگیری از این قضیه به آبهای آشامیدنی و معدنی فلوراید می افزایند .
در مقایسه استفاده از دستگاه تصفیه آب و آب معدنی یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه نمود , موقعیت محیطی غیر بهداشتی و شرایط تولید آن است که متاسفانه در کارخانجات سازنده آب معدنی به چشم می خورد و البته این موضوع در استفاده از دستگاه وجود ندارد .


به عنوان یک مصرف کننده باید بدانید که اصلی ترین وظیفه این دستگاه , حذف املاح زیادی و نیترات موجود در آب میباشد چون وجود بیش تر از حد این مواد برای بدن فرد زیان آور میباشد در صورتی‌که که در ایجاد آب معدنی عموما از نیترات و املاح استفاده می‌شود که وجود این مواد سبب ایجاد و بروز بیماری هایی نظیر سنگ کلیه و . . . می گردد .
نکته آخر این ‌که در دراز مدت ، استفاده از این دستگاه از نظر اقتصادی برای مصرف کننده بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود . چون شما به عنوان یک مصرف کننده قطعا در طول سال و سالیان از حجم زیادی آب معدنی و یا آشامیدنی استفاده می نمایید که این موضوع در دراز مدت هزینه بسیار زیادی به شما تحمیل خواهد نمود و البته استفاده از بطری های آب معدنی از نظر زیست محیطی نیز مشکلاتتی در بر خواهد داشت که این موضوع در استفاده از دستگاه تصفیه برطرف خواهد شد و شما در طول سال تنها هزینه تعویض فیلتر را خواهید داشت.

روشهای موثر در انتخاب بهترین و مناسب ترین دستگاه تصفیه آب


به دلیل اینکه امروز مدلهای بسیار متنوعی از نوع خانگی این دستگاه در بازار وجود دارد , انتخاب مناسبترین و کاربردی ترین نوع کار ساده ای نیست . اما اطلاع از پاره ای موارد در خرید مناسب ترین دستگاه ، بسیار راه گشا خواهد بود که در زیر به اختصار به آنها اشاره خواهد شد .
مهمترین مساله در خرید و انتخاب ، توجه به نوع کاربرد و نیاز مصرف کننده می باشد بنابراین به هنگام خرید و انتخاب باید دقیقا بدانید که هدف شما از تهیه این دستگاه چه می باشد و آبی که قصد تصفیه آن را دارید ، دارای چه خصوصیاتی از نظر فیزیک و شیمیایی می باشد .


ظاهر و ابعاد دستگاه نیز از آن دسته مواردیست که باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین با مقایسه ظاهر و ابعاد دستگاه نسبت به فضایی که برای تعبیه آن در نظر گرفته اید ، میتوانید به انتخاب بهتری داشته باشید .
در مرحله بعد ، توجه کافی به اصل و اوریجینال بودن دستگاه داشته باشید . از آنجا که در حال حاضر مدلهای بسیار متنوعی از انواع این دستگاه در کشور وجود دارد ، طبیعتا مدلهای تقلبی نیز بسیار زیاد خواهد بود. به طور معمول دستگاههای ساخت تایوان از کیفیت بالاتری برخوردار هستند .


اطلاع از نحوه عملکرد و روش تصفیه آب نیز از جمله مواردیست که راهنمای خوبی در انتخاب و خرید می باشد . همانطور که در قبل اشاره شد تصفیه آب مجهز به سیستم اسمز معکوس دارای کیفیت و راندمان بالاتری نسبت به سایر موارد می باشد و آب حاصل از این نوع دستگاه بسیار سالم تر از دستگاههای مجهز به سیستم فیلتراسیون می باشد .
آگاهی از استانداردها و گواهینامه های دستگاه هم ‌از جمله مواردیست که به هنگام خرید بایستی دقت ویژه ای به آن داشته باشید .


سیستم بکار رفته در دستگاه تصفیه آب خانگی


در دستگاه تصفیه آب خانگی سیستم اسمز معکوس و یا سیستم فیلتراسیون بکار میرود . در صورت استفاده از سیستم فیلتراسیون , قیمت تمام شده دستگاه بسیار کمتر از دستگاه اسمز معکوس می باشد اما آب خروجی از دستگاه به روش فیلتراسیون , از کیفیت کمتری برخوردار خواهد بود .
بر عکس , در روش اسمز معکوس , علاوه بر برخورداری از آبی‌ با کیفیت بالا , هزینه تمام شده این مدل از دستگاهها به مراتب فراتر از سایر انواع خواهد بود . در واقع یکی از علل تفاوت قیمت در انواع مختلف سیستمهای تصفیه خانگی ، برخورداری از سیستم اسمز معکوس در دستگاه می باشد.


روش عمل سیستم اسمز معکوس


به اختصار میتوان روش فعالیت و عملکرد دستگاه تصفیه آب را اینگونه شرح داد :
در این گونه از دستگاهها , فیلترهایی با اسم ممبران موجود هست که آب با فشار از آنان عبور داده میشود . در زمان عبور آب از ممبرانها , مواد جامد و محلول در آب , در ممبران باقیمانده و آب خالص از آن عبور می نماید . بدین روش از تصفیه آب روش RO یا این که اسمز معکوس گفته می‌شود که نسبت به بقیه روشهای تصفیه آب برتری داشته و تا حد زیاد متعددی آلاینده ها و مواد زیان آور را از آب حذف می کند .
فرایند کلی تصفیه آب در دستگاههای تصفیه خانگی را بشناسید
سیستم تصفیه آب در دستگاههای خانگی معمولا طی پنج مرحله صورت می گیرد. در برخی از دستگاههای این مراحل به شش یا هفت مرحله هم خواهد رسید که در این صورت سیستم مذکور از فیلترهای بیشتری برخوردار است. اصولا در انواع خانگی این سیستمها ، فیلتر شنی و فیلتر کربنی جزو مراحل ضروری و ثابت میباشد. در اولین مراحل ذرات معلق آب توسط فیلترهای شنی و فیلترهای الیافی گرفته میشود .
در بخش دیگری از دستگاه ذرات محلول نظیر ذرات سرب ، نیترات و کلر توسط فیلتر زغالی از آب حذف می شود. این فیلترها ممکن است طی چند مرحله این فرایند را انجام دهد . در سیستم اسمز معکوس کدورت ، طعمها و رنگهای نا مطبوع آب حذف می شود و در نهایت آب گوارا و تصفیه شده تولید می شود .

آب شیرین کن کشاورزی

دستگاه‎های آب شیرین کن کشاورزی از حساسیت کمتری نسبت به دستگاه آب شیرین کن آشامیدنی برخوردار هستند.

علت این مسئله آن است که می‌توان مقداری از آب خام را با آب تصفیه شده اختلاط نمود و از این بابت مشکلی به وجود نخواهد آمد.آب خام در سیستم‌های آب شیرین کن کشاورزی به طور معمول آب چاه یا آب دریا است که میزان جامدات محلول در آب که بیش از ۵۰۰۰ میلی گرم بر لیتر است.

با توجه به میزان شوری آب خام برای استفاده و به منظور رفع شوری آب نیازمند تصفیه می‌باشد.

سیستم‌های آب شیرین کن کشاورزی مانند سیستم تصفیه آب آشامیدنی دارای واحد پیش تصفیه است.

واحد پیش تصفیه شامل فیلتر شنی، فیلتر کربنی، فیلتر میکرونی و تزریق آنتی‎اسکالانت است.

در صورتی که آب مورد استفاده آب حاوی کلیفرم باشد از واحدهای ضد عفونی استفاده می‌شود.

واحدهای ضدعفونی مورد استفاده مانند لامپ UV ، ازن و کلر می‌باشد.

در نهایت آب خام به منظور تصفیه نهایی وارد ممبران‌های اسمز معکوس می‌شود.

در گذشته صرفا از دستگاه‌های آب شیرین کن برای تولید آب آشامیدنی استفاده می‌شد. یکی از صنایعی که استفاده از این دستگاه در آن در حال گسترش است، صنایع کشاورزی می‎باشد که اصطلاحاً به آن آب شیرین کن کشاورزی می‌گویند. در مناطقی که میزان آب شیرین یا آب مناسب برای کشاورزی و زراعت وجود ندارد، از دستگاه آب شیرین کن استفاده می‌کنند.


استفاده از دستگاه تصفیه آب در کشاورزی

در مناطقی که دسترسی به آب شیرین کم است به منظور بدست آوردن آب برای مصارف گلخانه‌ای و کشاورزی که آب از EC نسبتا بالایی برخوردار است با استفاده از دستگاه تصفیه آب کشاورزی اسمز می‌توان آب مطبوع برای کشاورزی بدست آورد.

به علاوه استفاده از این دستگاه باعث افزایش تولیدات کشاورزی خواهد شد.

با استفاده از دستگاه آب شیرین کن کشاورزی اسمز معکوس تهیه آب جهت گلخانه و کشاورزی در مناطقی که دسترسی به آب‌های شیرین میسر نیست، دسترسی به آب شیرین مقدور می‌شود. با کمک این دستگاه شوری آب تا درصد بسیار زیادی کاهش می‌یابد. آب خروجی از دستگاه تصفیه آب برای کشاورزی مناسب خواهد بود. در نتیجه استفاده از این دستگاه بازدهی و راندمان محصولات افزایش خواهد یافت. نکته حائز اهمیت این است که به دلیل افزایش راندمان محصولات کشاورزی در اثر استفاده از این دستگاه تمام هزینه‎های مربوط به خریداری، راه اندازی و استفاده از دستگاه در سال اول جبران خواهد شد.


روش کار دستگاه تصفیه آب

تنها روش شیرین‌سازی آب‌های شور، لب شور و آب دریا روش اسمز معکوس است.

در روش اسمز معکوس از غشا نیمه تراوا استفاده می‌شود.

روش کار اسمز معکوس به این صورت است که املاح محلول و معلق به روش فیزیکی از مولکول‌های آب جدا سازی می‎کند.

املاح توسط آب تغلیظ شده به بیرون ازغشا هدایت می‌شود. آب تغلیظ شده اصطلاحاً پساب سیستم نامیده می‌شود.

آب خارج شده از ممبران آب شیرین و قابل استفاده برای مصارف گوناگون است.


قبل از خرید دستگاه آب شیرین کن صنعتی به این نکات توجه کنید:

لطفا قبل از اقدام به خرید دستگاه آب شیرین کن RO صنعتی مطالب زیر را به دقت مطالعه فرمایید

۱- به منظور برآورد هزینه‌های کلی دستگاه آب‌شیرین‌کن لازم است پارامترهایی را نظیر هدایت الکتریکی EC، سولفات، کلراید، کلسیم، منیزیم، آهن، سختی کل، سیلیس، کدورت، را مورد آزمایش قرار داده و به واحد طراحی این شرکت اعلام فرمایید.

۲- بهتر است نمونه‌گیری از چاه ۱۵ الی ۳۰ دقیقه پس از خروج آب انجام شود تا از شفاف و زلال شدن آب اطمینان حاصل کنید.

۳- ظرفیت آب‌دهی دستگاه آب شیرین کن را ۲۰ درصد بالاتر از میزان مصرف آب شیرین مجموعه خود انتخاب کنید تا طول عمر تجهیزات سیستم آب شیرین کن را افزایش و هزینه نگهداری و استهلاک را کاهش دهید.

۴- قبل از راه اندازی دستگاه آب شیرین کن حتما از سلامت اتصالات و عدم زنگ‌زندگی پمپ و لوله‌های انتقال آب چاه اطمینان حاصل فرمایید و درصورتی که پمپ چاه با روغن کار می‌کند و احتمال ورود روغن در آب چاه وجود دارد، به کارشناس طراح سیستم‌های اسمز معکوس (RO) این شرکت اطلاع دهید.

۵- درصورتی که احتمال می‌دهید کیفیت آب چاه در طول سال تغییر کند، آب چاه را در بدترین شرایط، آزمایش کنید و درصورتی که زمان برایتان اهمیت دارد، با هماهنگی طراح و واحد فروش می‌توانید میزان مقاومت غشایی دستگاه آب شیرین کن را یک الی دو درجه بالاتر از حالت عادی انتخاب کنید.

امروزه دستگاه‌های آب شیرین کن صنعتی و تصفیه آب کشاورزی در صنایع مختلفی همچون صنایع غذایی، گلخانه‌، دامداری، مرغداری، مزارع و ... کاربرد دارد. با استفاده از آب شیرین کن های صنعتی و کشاورزی می‌توان آب دریا و آب چاه را به آب مناسب برای مصرف کشاورزی و یا صنعتی تبدیل کرد. آب شیرین کن های صنعتی علاوه بر افزایش کیفیت محصولات در صنایع (به ویژه صنایع غذایی)، موجب افزایش راندمان و کاهش استهلاک بسیاری از دستگاه‌های صنعتی می‌شود. برای مثال درصورتی که آب مصرفی یک گلخانه از کیفیت مطلوب برخوردار نباشد، املاح اضافی موجود در آب، روزنه‌ها و منافذ گیاهان را بسته و موجب کاهش رویش و رشد گیاه شده و در نتیجه کاهش کیفیت و تولید محصول را به دنبال خواهد داشت.

استعلام فیمت و فروش انواع تصفیه آب کشاورزی خانگی دریایی در هلدینگ برتر

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 104
  • بازدید سال : 326
  • بازدید کلی : 5009
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی